Pudsning af vægge

Hej jeg har et gammelt hus hvor mine vægge indenfor ikke er ret pæne (tilmuret dørhul osv)
Mit spørgsmål er derfor .

Skal jeg slibe malingen af væggene så jeg kommer ind til rå væg og så pudse op derefter ?

Kan jeg bare smide puds udenpå maling ?

Hvis jeg skal slibe er en girafsliber så løsningen ?

Håber på svar ..

 Tommy

Hej jeg har et gammelt hus hvor mine vægge... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfro kommer billedet ikke op ?

 Tommy

Er det  lavet med en lodret fuge i siderne der hvor de gamle dørhuller er muret efter, eller hvordan mener du man kan se hvor de gamle døre har været? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gør følgende og du bliver igen en glad mand!

1. Med en murerhammer banker du løst puds og maling af
2. Indkøb nok Maxit multi 280 til at dække væggene med ca 5 mm og Skalflex værktøj til murestens mønster og Skalcem S2000 i passende mængde og farve. Maxiet hæfter på alt.
3. Træk Maxit på med et trækbrædt eller lign. og vent en halv time. Efter et brædt som bliver holdt i vatter trækkes de vandrette fuger og senere de lodrette. Brug en hjælper til brædtet.
4. Næste dag trækkes Scalcemen på med en bred spartel og derefter jævnes med en svamp.

http://www.varberg.dk/gds/trinfortrin.html

http://www.skalflex.dk/side5225.html nederst til højre kan du se en lille video
det er en murer der har lavet det dørhul som er lukket .. jeg havde prøvet at oploade et billede men ved ikke hvorfor det ikke er kommet på ..

 Tommy

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også