Er der nogen der kan dreje nogle småting i alu for mig?

Hej 

Jeg har gang i et projekt hvor jeg skal have nogle småting drejet, gerne på en cnc drejer.
Det drejer sig om nogle "kopper" til et sæt hovedtelefoner, derfor skal det være muligt at dreje invendigt og ikke bare udenpå (jeg ved ikke om det er noget man kan på alle drejebænke, jeg er selv på rimelig bar bund når det gælder drejning).

Målene er cirka ø550X20mm

På forhånd tak

P.s. jeg bor i københavn og det ville være dejligt hvis jeg kunne få et svar fra en der bor i nærheden.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Småting 550 x 20 mm?
Er der smuttet et nul extra på

mvh jens
Tak for svaret je_ns men faktisk er ø550 x 20 mm de korrekt mål, her er et billed der kan vise hvad det er for en form:

http://gilmore2.chem.northwestern.edu/images4/grado_mod3.jpg

Mit projekt er at skifte samtlige dele ud med aluminium. Hvis det ikke er et problem at dreje emner med en så stor diameter burde det være så let som ingenting at dreje, nok bare et par minutters arbejde.
Det må være øretelefoner til elefanter.
Mvh Jørgen
Jeg tror det bliver svært for de fleste dødelige mennesker at få fat i en stang Ø550 alu, for ikke alene at tale om den maskine som det skal puttes i...!

Hvis man endelig skal gøre noget, så er det nok at få fat i en 20mm aluplade og fræse emnet.


Mvh Metalsnedker
Det billede du viser er altså ikke Ø550mm. 550mm er 55cm. Eller over en halv meter. Mon ikke der er kommet et nul for meget. 5,5cm lyder og ser mere rigtigt ud. Som en også skriver elefant hovedtelefoner.

Mvh Tommy Fer

Annonce
Hej chippechanga !

Sålænge der går 1000mm på en meter er det du efterlyser et emne med en diameter på over en halv meter.

Du har vist galt fat i noget der

 Mvh Henrik

Obs nu kan jeg se min fejl, det var vist juleferien der kom over mig (pinligt).
Tak for svarene, selfølgelig drejer det sig om ø55 x 20 mm.
Til alle jer derude

Hvordan åbnes filen
http://gilmore2.chem.northwestern.edu/images4/grado_mod3.jpg

Hilsen Torben Sørensen
Det er bare et link til et billed jeg har fundet på Google, du skal bare copy paste det ind i din browser.
Ja, øretelefoner til elefanter, god humor.
Jeg troede bare det var en mand med store ører.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis