Bedste isolerende materiale?

Godaften

Jeg skal her til foråret invitere i en andelslejlighed, dertil hører et lille depotrum på 2-3 m2 som ikke er opvarmet.
Jeg kender nogle folk som har valgt at isolere rummet med rockwool og herefter beklædt det med spånplader, for at undgå at rummet skal rammes af frost hvis der skulle ting derinde som ikke kunne tåle det .

Jeg syntes dog personligt hurtigt at de 2-3 m2 går til spilde når man også skal isolere, og rummet har jo ingen størrelse i forvejen, så ville da hører om der var andre alternative isoleringsmaterialer, som ikke fylder så meget i tykkelse, men har bedre isoleringsevne end stenuld og glasuld.

Mvh. AdlerT
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kort sagt nej...
Hej Adler.

Depotrummet står det op mod andre opvarmede rum. Du kan ikke regne med at kunne holde et rum frostfrit uden at der tilføres en form for energi.

Der kan fås superisolering, som har et tab på 32 Watt/m² det fylder kun 10 mm. som er samme værdi som 211 mm. mineraluld.

På nederste linie kan du læse lidt om hvordan/hvorfor isoleringen virker.

http://www.nbi.ku.dk/spoerg_om_fysik/fysik/varmeiso/


PE

citat: "Der kan fås superisolering, som har et tab på 32 Watt/m² det fylder kun 10 mm. som er samme værdi som 211 mm. mineraluld."

hvad er det dog for en gang vrøvl....

http://www.lyrk.dk
Har du behov for at have mindre mængder stående, som fx malig osv kan du placere dette i et gammelt køleskab der ikke er tilsluttet. For at sikre der er frostfrit i køleskabet, kan du montere en lille lampe der er tændt når der er hård frost.

Så spilder du ikke et stort rum, men får fortsat en frostfri afdeling!

Jeg har selv et stort køleskab, der dog aldrig har været monteret kølemaskine på, der anvendes til samme formål. desuden kan mit aflåses for at holde små pilfingre væk fra giftige ting......

MVh Njord :-)

MVH Njord
@pev

Depotrummet ligger op til et opvarmet rum, dog har det ikke det store at sige da vores skur hjemme i mine forældres bolig har været frosfrit de sidste 10 år pga isoling og ingen varmekilder, så det er lidt nået røvl med der skal være en varmekilde

@njord

Det med et køleskab virker som en god ide. Man burde da let kunne købe et deffekt køleskab som stadig har den effekt at det er fyldt med isolerende materiale
Annonce
Skrevet af AdlerT på 25 dec 2010 16:52
@pev

Depotrummet ligger op til et opvarmet rum, dog har det ikke det store at sige da vores skur hjemme i mine forældres bolig har været frosfrit de sidste 10 år pga isoling og ingen varmekilder, så det er lidt nået røvl med der skal være en varmekilde

@njord

Det med et køleskab virker som en god ide. Man burde da let kunne købe et deffekt køleskab som stadig har den effekt at det er fyldt med isolerende materiale

Hej.

Hvis du har et skur uden opvarmning, vil du så fortælle mig at du kan holde det forstfrit.
 
Jeg synes det er utrolig alle dem som ved noget om varmetab her på siden, synes du skal lytte til dem, de har nok også en uddannelse i at beregne tabet gennem konstruktioner.

god fornøjelse.


PE

Skrevet af Naveren på 25 dec 2010 11:36
citat: "Der kan fås superisolering, som har et tab på 32 Watt/m² det fylder kun 10 mm. som er samme værdi som 211 mm. mineraluld."

hvad er det dog for en gang vrøvl....


Hvis der er nogle som vrøvler, så er det sgu dig, du ka da selv lave testen, men det kan du ok heller ikke finde ud af.

Brug dit krudt på det du ved noget om min ven, det kommer man længst med.


PE

Hej pev

Hvad hedder produktet?

Hvor kan det købes?

Er det godkendt efter danske standarder med brand osv.?

Men mest vigtigt.. Hvad er prisen på m2

Hav en god aften

Mvh Mærsk

Skrevet af Mærsk på 25 dec 2010 19:19
Hej pev

Hvad hedder produktet?

Hvor kan det købes?

Er det godkendt efter danske standarder med brand osv.?

Men mest vigtigt.. Hvad er prisen på m2

Hav en god aften


Hej.

Produktet behøver jeg vist ikke forklare.
Produktet kan købes over hele verden.
Er Mineraluld godkendt?
Prisen derpå en den samme som mineraluld med samme isoleringsgrad.

PE

Bare glem det..

Jeg spurgte jo bare fordi jeg var nysgerrig..

Mvh Mærsk

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis