Min båd er strandet i is i havnen - hvad gør jeg???

Der er sket det at min båd er kommet til at stå i havnen. Den skulle have været oppe men der kom nogle ting på tværss. Nu ligger den med tyk is omkring. Det er en danboat 18. Hvad gør jeg. Kan den klare det eller er der noget jeg selv kan gøre???
Jeg har virkelig brug for et seriøst svar. Jeg er ny båd ejer.

Hilsen Michael.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael.

Læs her : http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=109&cid=11123

Og her : http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10258

Der bliver det diskuteret lidt i hvert fald.

Såvidt jeg kan forstå er det med at hakke isen i stykker rundt om båden en dårlig ide. Der kommer skarpe kanter som kan gøre mere skade. Men hvis man lader den stå tilfrosset og isen ikke rører sig skulle der ikke ske noget. Tilsyneladende er der ca. et par mm fri rundt om båden. Men det afhænger altså meget om isen rører sig og det gør den ikke endnu. Men jeg kan forstå at lige så snart isen brydes så skal man være varsom...
Jeg så ikke du havde startet ny tråd - så jeg har givet dig et svar i den anden tråd
hej hvis det bliver formeget og tyk så kan du skære en rende omkring den ene side af båden på en afstan af en halv meter så båden ikke bliver klemt MEN du må ikke hakke isen istykke lige omkring båden da der bliver skabe kanter der skraber i den
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Nu er det jo ikke en træbåd så det med at hakke er ikke så slemt men det kan selvfølgelig godt lave skader alligevel afh. af isen. du få den fri med en motorsav eller bare med noget vejsalt/frostvæske og så kan du ligge noget halm så bliver skaderne ikke så store. hvis det er 30 cm skrue is så har du et problem men for det meste er der ingen fare på færde i dk. Du kan også vælge at flytte ned på din båd så er vandet omkring den hele tiden i bevægelse og vil derfor ikke fryse men tror det blir lidt koldt hø hø

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Så længe isen ikke skruer (FLYTTER SIG) sker der ingen ting der er ihvertfald aldrig sket noget med min og den har lagt i isen hvert år

p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis