Gulvvarme

hej.. jeg har et hus med kælder stueplan og første sal.. der har jeg så et rum i stueplan jeg akal til at lave badeværelse. med svalehaleplader og betongulv.. så er spørgsmålet. jeg har fjernvarme i huset og radiator i det værelse. konen vil gerne ha gulvarme hvordan gør man lige det.. kan man fjerne radiatoren og koble det på der. ??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det kun er i et rum kan du godt så skal der en retur ventil på returen til styring af varmen på gulvet
du kan også bruge en shunt kreds med pumpe på men det er nok lidt meget at gøre udaf en enkel streng
oki det havde jeg godt læst lidt om med sådan en shunt ting der... men det er kun ca 7 kwm det drejer sig om.. havde kigget på NeoTherm® MiniHeat også men det bliver jo halvdyrt .såååå
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jamen ideen lyder da nemmere.. men hvordan med fald på gulvet til afløv ved bruser osv.. ???
nå det var der måske ingen forslag til ang fald ??
Undskyld men juletravlheden indfandt sig.

Det nemmeste er at lave afløb langs væggen i den ene side i brusenichens fulde bredde, og så et ensidigt fald, men ellers kan pladerne skæres op med understøtning og fald hen mod afløb.
En mulighed er også et vandret gulv med faldopbygning i spartelmasse.

Selv ville jeg lave det ensidige fald med en rist i brusenichens fulde bredde, og du kan evt. lave brusenichen så den passer med afløbet som kan fåes med "vinger" der går op bag vægbeklædningen/fliserne.

Husk at faldet skal være 1 - 2% i det vandbelastede område, og der bør også være fald på resten af badeværelsesgulvet hele vejen hen mod afløbet!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også