start problemer med vw jetta td fra 90

hej

nu er det jo blevet vinter og min vw jetta td fra 90 har det lidt svært og starte,den holder inde ,når jeg prøver og starte vil den bare ikke tage ved, batteriet er rimligt nyt ,har lige prøver og starmme kileremmet også.det er lige som om at den ikke får noget disel.hvad tror i det er . kan det var noget med generatoren?

mikael
hej nu er det jo blevet vinter og min vw jetta td... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dieselpumpen har en tendens til at den kan blive utæt og tage luft ind når bilen holder stille. Det betyder at slangen med diesel er tom så den først skal suge diesel op i den, før den starter. Det er en oplagt mulighed.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 22 dec 2010 21:30
Dieselpumpen har en tendens til at den kan blive utæt og tage luft ind når bilen holder stille. Det betyder at slangen med diesel er tom så den først skal suge diesel op i den, før den starter. Det er en oplagt mulighed.

En af de dieselbiler, jeg har haft havde en meget utæt pumpe. Der stod en tynd stråle ud, når motoren kørte og den kunne altid starte og kørte ok, så tror ikke at det er synderen. Vil mene, at hvis pumpen så utæt, at den tager luft ind, når motoren holder stille, vil motoren ikke kører ordenligt og kører ujævnt og brændstof forbruget vil stige.

Hælder mest til gløderørene.

Evt forvarm flere gange om muligt. Og hjælper det, så er det gløderør. Min nuværende og forrige bil, havde de samme symtomer og i begge tilfælde, var det gløderørene.
Hvis bæstet havde været en passat, forvarmede den når du åbnede døren,det ved jeg ikke om en Jetta gør.
En utæt pumpe ville give en ulidelig stank i kabinen, men du ville næppe kunne starte,et friskt og tæt filter,klampen i bund og den skal starte.
René
der er ikke noget der lugter,men den er begyndt og blinke med lyset i tomgang (også når jeg køre), men er det ikke generatoren??
har stram remen op og skiftes kullet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis