Kondensproblemer

Hej

Vi bor i et nyt hus som er udstyret med et Genvex GES Energy 1 anlæg samt Velfac 200 Træ/Alu vinduer. Vi oplever kondens på mange af vores vinduer (ca. 2-3 centimeter fra bunden og op). Jeg har prøvet at skrue op for anlægget, men synes ikke at kunne komme det til livs :-(

Jeg har bemærket at anlægget altid kører på den indstilling jeg sætter den på - troede den skulle stå og regulere op og ned i styrke?

Er der nogen der har samme anlæg og som har nogle tips til hvad jeg skal prøve? - jeg bemærker også at på styrke 4 (som er maks) føles det ikke som om den suger ret meget ud - den blæser til gengæld rigtigt meget luft ind i huset, og det er selvom den ifølge styringen skulle blæse ca. 30% og suge ca. 70%....

På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Styringen er en Optima 250 Design....
Ok, det lyder da godt. hvordan får jeg fingre i svaret? :-)
Du kan også kikke på Dansk-klima-energi.dk prøv det...

Hygger mig bare (:

Siden bekræfter det jeg har læst andre steder at man skal holde luftfugtigheden nede under de 45%, men mit problem er jo nærmere hvordan jeg bedst konfigurer det setup jeg har så jeg forhåbentligt kan slippe af med mit kondens.
Annonce
Er anlægget reguleret ordentligt ind? Er der målt luftmængder og justeret ventiler ?
Det kan sagtens have noget med det at gøre....
Ja, ventilerne er justeret. Har snakket med firmaet som har installeret anlægget og de mener at veksleren er frosset og at det er derfor den ikke trækker luft ud. (Anlægget står på loftet)
snakkede med en kammerat i dag da jeg søgte vindues anbefalinger, og han anbefalede ikke... velfac 200 serien pga de problemer.. de har været i forbruger programmer, så tror desværre ikke at det er anlægget, men vinduerne.. de har fjernvarme...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis