Køb af bil til omsyn

Hej alle

jeg står og skal købe en bil som sælger har været til syn med
for 8 dage siden og den blev så kaseret på håndbremsen,
han vil så sælge den men vil pille pladerne af ved salg,
så kommer spørgsmålet så til 100.-
holder omsynet stadig eller skal den til nyt syn da pladerne er pillet af,  mvh
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det va da skørt at pille pladerne af.
Kan du ikke handle dig til at han i det mindste ikke afleverer dem, men blot har dem liggende intil du har klaret omsynet. Omsynet skal dog være klaret inden 4 uger efter første syn.
Jeg ville helt klart satse på, at omsynet stadig er muligt. Husk at opgive det reg.nr. den har nu. Synsmanden er ret ligeglade med nummerpladen, bare du har prøveplade til den når du kører til syn.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, men det er en kunde bil han har fået i bytte på en anden, så han vil afmelde den i morgen.
jeg kan så ikke lige forstå når han er forhandler han ikke køre den til omsyn når han siger det kun er
håndbremsekablerne der skal skiftes,(uuu han har ikke tid)
jeg mener det kan være kaliberne, men det siger han det ikke er.
de koster ca 2500.- + kablerne,,
men det skal jeg nok finde ud af men jeg har bare ca 300km op til ham,,,
Den med prøveplade på et indregistreret motor kørertøj er jeg ikke sikker på holder.
Men det holder at sælger er tosset hvis han piller pladerne af en bil der kan synes på en time.
René
Jeg købte for nogle år siden, en bil hos en forhandler, den stod til syn.
Han beholdt pladerne til den var synet, jeg lånte så hans prøveplader, det var der ingen problemer i, de kommenterede det ikke til syn.

mvh jens
Der er ingen problemer i at syne en bil uden plader.
Tvivler nu også på, at man kan få prøveplader hos skat, når bilen allerede har plader. Ellers skal man have fat i faste prøveskilte.
Synshalen spørger ikke til indreg. Blot at der en eller anden form for plader på bilen.

Eneste fordel, ved at afmelde og syne uden plader, er at man kan få den nye syns dato, som næste periodesyn, ved indreg. Altså fulde 2 år. Men det koster lige en 800 kr oven i.

At der er ugler i mosen, det tror jeg også. Lad sælger syne bilen.
har du set synsraporten , der står presis hvad der er galt , vil han ikke vise den , så ved du der er mere galt
du skal jo også have den med til omsynet
har du set registreringsattesten?

 

Nej det har jeg ikke da jeg ikke lige kan finde ud af om den er med plader eller uden, synet eller ja det er den så nu,
på en uge har den skiftet pris 4 gange,, først 9900.- skal synes,, så han syner den til 14000.-,, så uden plader til 8000.-
så nu med plader nysynet til 9500.- ?? jeg tror jeg lader den slippe og kikker efter noget andet i stedet..
http://www.guloggratis.dk/volvo/460/annonce/9664392
knap 300.000 på klokken er da også nok for den turbo

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis