varme forsvinder ved brug af gulvvarmeshunt

Min fjernvarme går direkte i rørene, og jeg har tilkoblet 3 radiatorer på henholdsvis frem og retur, til sidst kommer min gulvvarmeshunt hvor der er tilsluttet 3 kredse. Når 1-2 af gulvvarmekredsene kører kan jeg i perioder godt få varme i radiatorerne, men nu hvor det er rigtigt koldt og de 3 gulvvarmekredse kører konstant kan jeg ikke få varme i mine andre radiatorer, eller det vil sige at de er meget lidt varme (ca. 25 grader). Min frem fra fjernvarmen er ca 75 grader og min retur er ca 30 grader. Hvis jeg slukker for cirkulationspumpen på gulvvarmeshunten, så kommer varmen tilbage i mine radiatorer og min returtemperatur stiger fra de ca. 30 grader. Når cirkulationspumpen på gulvvarmeshunten er slukket, så har jeg så bare problemer med at min gulvvarme ikke bliver varm nok.
min fødning af gulvvarmeshuntet er i 22 mm pex, fødning til radiatorerne er i 15 mm pex. Det virker som om cirkulationspumpen laver en form for vakuum? er godt klar over at vand løber derhen hvor det er nemmest, men jeg har jo masser af tryk fra fjernvarmeværket.
Nogen bud?
Har vedhæftet tre billeder af min installation

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske nogle nilventiler på returen fra gulvvarmen ville afhjælpe problemet ! Det er en ventil der gør at vandet ikke bare tyres igennem men holder det lidt tilbage.
Jeg "tror" at din installation er monteret forkert...
Citat : Min fjernvarme går direkte i rørene, og jeg har tilkoblet 3 radiatorer på henholdsvis frem og retur, til sidst kommer min gulvvarmeshunt Citat slut.
Er du sikker på at det ikke er gulvvarmen der første får det varme vand, og derefter radiatorerne ? Noget på dine temperature tyder på det..
Det er direkte fjernvarme du, så du må ikke selv rode med det (men du må da godt selv fejlfinde - få fat i en vvs-mand og få det rettet -så får du også en endnu bedre afkøling af dit fjernvarmevand.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis