Tråden er låst

mz 301 sælges

hej
jeg har en gl. grim mz 301 saxon tour  som jeg ikke orker at sætte istand.
Jeg tror nok at den kan starte hvis der kommer et batteri på.
Den har været brugt til helårskørsel igennem flere år og ser også sådan ud.
Der er ikke plader på.
Nu sælger jeg den altså,  kom med et bud.
Mvh.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ÅÅÅÅÅÅH nej da, man sælger da ikke sine børn. Hvad er dog for en holdning at have til det mest driftsikre stykke på to hjul der længe er opfundet. Selvfølgelig starter den da når der kommer strøm på, sæt den istand og brug den, du vil fortryde det bitterligt når hun er solgt.
Jeg har med undtagelse af et enkelt fejltrin i 2001-02 kørt på MZ, den jeg har nu købte jeg i 1995 og den køre upåklagelig stadigvæk. Det er en ETZ Zakson Tour 301 med stor sidevogn og svingergaffel monteret.
Skal du absålut sælge den så er MZ klubben det rigtige sted at henvende sig.

V.h.  Håndværkeren
Ja du har helt ret, Den er min gamle trofaste følgesven igennem en del år efterhånden og min 3. MZ igennem årene.
Min 1. var fabriksny og blev brændt af min onde fætter da den kun var 1 år gl. Den 2. sled jeg næsten ihjel men den har fået nyt liv og er foræret til en kammerat.
Begge var 250 ere men jeg faldt for det ekstra overskud i 301 eren.
Det var en fabelagtig mc, jeg har alligevel valgt bilen pga. at jeg den sidste vinter som mc`ist fik en uvant skræk for islag og føler mig tryggere i en bil.
Jeg vil gerne ha en 301 igen, men så bliver det til hyggekørsel og ikke den daglige transport.
Arbejdet med at istandsætte den gamle 301 så den bliver pæn og lækker igen vil blive langt dyrere end det vil være at købe en brugt der er i fin stand og jeg bliver så ked af at se min gamle ven stå der og se så trist ud. Den har aldrig vigtet mig og jeg ønsker kun at den kan komme til værdighed hos en der vil bruge den enten hel eller son dele.
Mvh.
Nu har jeg aldrig ejet en svedekiste / Dræbermaskine / bil, altid kørt hele året rundt på min Mulle. For med ordentlige dæk og eventuelt gør det bedre selv kæder klare en mzpjæt bare alt. Der er et par stykker i Klubben der selv laver deres egne pigdæk med popnitter i knopdæk så hænger den også fast på is. Eller lukke lidt luft ud så du får en større "trædeflade" så må du dog ikke kører ret meget mere end 50 kmt. Sådan et støttehjul / sidevogn er rimeligt praktisk i vintervejret.
Er du medlem af MZ Klubben er der adgang til billige lettere brugte reservedele også til din model, så opgiv nu ikke for tidligt
Den kan sagtens holde resten af dit liv.
Ja, det lyder jo unægteligt som noget der skal restaureres... men det er nok lettere at sælge, hvis du lægger lidt billeder ind i tråden

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nåååeeeh Sælger du også dine børn Jan 

Da min bror og jeg var børn, fik vi altid at vide, at var vi ikke ordentlige blev vi solgt til Gæsmanden ! Så bare pas på
Annonce
Nej... ikke de rigtige børn
Men mine modelfly solgte jeg da alle sammen... for ikke så længe siden 

Til gengæld fik jeg en ny Furlex rullefætter med Elvstrøm-klud  Og jeg glæder mig allerede til foråret.

Gæsmanden har jeg ikke hørt om... hvem er det??

Da jeg boede i Tyskland, fik vi op mod jul besøg af Schwartzer Peter... han skulle lige høre om der var uartige børn i familien, for så kunne han da lige tage dem med.... utroligt nok, var vores unger altid artige og flinke
Efterfølgende kom Skt. Martin med følge ind i huset... et imponerende skue, med æsel, æseldriver, skriverkarle og bærere. De skulle så skrive ned, hvad børnene ønskede sig til jul. Æslet væltede rundt i stuerne og æseldriveren havde sit hyr med at styre det!!
 Afslutningsvis fik børnene en bunke godter og en Weckmann med kridtpibe.

En katolsk skik i det område vi boede i. Nu er vi ikke katolikker, men var bare godt integrerede i samfundet dernede.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Gæsmanden var i dette tilfælde en gammel meget beskidt mand, hvor der altid stod 1111 på hans underkæbe ( Han tyggede skrå ) Og han solgte Gæs som han havde gående på store marker i indhegninger, de lavede en forfærdtelig larm altid og vi var bange for manden.
Hvordan skal man købe en brugt MZ hvis ingen kan og må sælge dem..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tjah Andy, der findes jo desværre dem der er nød til det, og så er der dem der ikke kan lade være med at købe et vrag af en MZ, sætte den i stand og sælge den uden egentlig fortjeneste. Det er det de kalder vinter projekter, vores formand i Klubben er en af dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis