Rem har sat sig på huset

Hej.

Så for noget tid siden på min fasede at der var kommet en lang revne i pudset langs gesimsen oppe ved taget som er vist udefra på det ene vedhæftede billede.
det tænkte jeg ikke nærmere over og kradsede ud og pudsede den op igen.
Den er så begyndt at revne igen.
Er i gang med at få sat kviste på mit hus af håndværker, og opdager da jeg fjerner alt isolering på min første sal (Som er ubenyttet) at hele remmen som spærføderne står på, har sat sig ca 10 cm ud, og det er jo nok også grunden til pudset er revner på ydersiden.
Kan se at de stykker der sidder fra bjælkelaget og ud på remmen som skal holde det hele sammen, er knækket flere steder, og derfor at remmen kunnet vandre udaf.

Se de vedhæftede billeder....

Hvordan forholder jeg mig i sådan en situation, er jo i gang med at få kviste på fordi jeg skulle udnytte min første sal.

Man kan se på ydersiden at hele "gesimsen" buer frygtelig meget udaf, og er bange for den knækker helt af på et tidspunkt, da den buer mere og mere, efterhånden som remmen sætter sig mere ud.

Er det noget jeg skal melde til forsikringen, da det jo kan blive en MEGET bekostelig affære at få det ordnet.

Mvh
Philip


Hej. Så for noget tid siden på min fasede at der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
KTM:
Undskyld hvis billederne har forvirret dig, men med hensyn til billede nr 4, har du ret i det nok skulle være drejet, og den skrå kant der ligger er ikke af beton, men af træ. Der har ikke været korn på loftet, der har været et værelse fra dengang det blev bygget, et lille kammer i den ene side.

Med hensyn til billede 4:
Det du ser som tegl, er gesimsen som er muret op omkring remmen.
Nyt og nyt tag, det er efternit med aspest, så taget har alligevel nogen år på bagen. og det er lagt længe før jeg har overtaget huset, så ved ikke noget om det, desværre.
thedjh....nu er jeg ikke tømmer, og kan derfor ikke give dig råd ang. dette problem, men vil råde dig til at få en tømmer ud og se på det...Det kunne f.eks en af de tømmermestre som kommer her på dette forum..Nogle af dem lyder ihvertfald temlig kompetente
Held og lykke med dit hus og God jul :-)
Profi:
Ville gerne bruge nogen af de kompetente Tømrer der er herinde, Men bor på bornholm, så der der lidt langt for dem at komme herover
Men tager fat i den tømrer som er i gang med at sætte kvistene på, og rådfører mig med dem, og kontaktor min forsikring for at høre med dem om det er noget de ska ind over.
Thedjh....hmm ja det kræver nok lidt mere end en god flaske Wiskey at få en af dem til at kikke forbi :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis