Et par spørgsmål ang. Bosch gasfyr Europur

Fyret opvarmer varmtvandsbeholderen, gulvvarme i underetagen og radiatorer i overetagen.

Mit problem er at jeg synes temperaturen i underetagen svinger lidt meget (18g-21,5g) + jeg er tvivl om brænderen i fyret skal køre konstant + skal cirkulationspumpen være så varm at jeg ikke kan holde hånden på den?

Fyret modtager signal fra en temperaturføler udendørs og burde vel automatisk justere effekten? Der står kun 1 temperatur på fyrets display - svinger mellem 35g og 42g, tænker det er fremløbstemperaturen?

Nogen idéer?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det var på tide du fik en vvs mand ud og justere det fyr inden du bliver ruineret af den kommende gasregning
At din gulvarme svinger så meget lyder da også lidt underligt, er du sikker på at der ikke er tilsluttet natsænkning på gulvarmen og at der så er gået kuk i tiden på uret der åbner og lukker for temperaturen. Så vidt jeg ved skal gulvvarme ligge konstant i temperatur da det tager lang tid at ændre temperaturen.
Hvad med dine rør er de isoleret rigtigt ellers går der enorme mængder varme til spilde.
Men få nu en vvs mand ud først og fremmest.

V.h.  Håndværkeren
Hej,

Det er formentlig et mindre justerings spørgsmål.. Hvis du har en føler udenfor, så er der klimastyring på. Den skulle som du selv er inde på gerne justere ind efter ude temperaturen..

Men det lyder som om den måske er lige lav nok, vores er uden, så det justerer jeg manuelt, og pt. er vores fremløb oppe på 50 grader for at kunne følge med..

Brænderen skal køre heletiden, men den variere styrken efter behovet, f.eks. når den skal lave varmt brugsvand, så kører den helt op på maks. ydelse og fremløbet bliver op til 80 grader, indtil varmvandsbeholderen er varmet op..
Derefter går den ned igen, og det er så i den periode at dit hus sikkert bliver tilpas varmt..

Så se om ikke der er en bund justering, som kan sættes lidt op..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis