lille varmekilde til udestue.

Hejsa..

Jeg har en lille udestue på ca. 10 m/2.

Jeg vil gerne have muligheden for at opvarme den en gang i mellem, Jeg ville gerne have en lille brændeovn, men tror det kommer til at koste en rumraket. Derfor er jeg nysgerrig, om der er nogle andre gode løsninger i kender til??

Håber på lidt inspiration, og evt hvis der er en der har erfaring med omkostningerne til etablering af brændeovn i sådan en udestue :-)

MVh Dennis

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gode erfaringer med Petroleumsovne. Varmer hurtigt og billigt op. Du skal have en model med to brændere og blæser, så vil du sagtens kunne varme det op. Vi bruger den også i forteltet og havestuen.

Bygma har en på tilbud til 1995.-
Hej.

Infrarød varme er utrolig billig i drift og giver et rigtig dejlig indeklima.

Prisen for ca. 200 watt ligger omkring 4500 kr.

PE

El-radiator.
Petroliums ovn eller ir varme.
med 2x 1000W ir/infra/stråle varme med disse http://www.elvvs.dk/category.2275.article.33656
så får man hurtigt noget der virker behageligt.

Jacob
du bliver stegt hvis du monterer en brændeovn i et 10 kvm lokale. Du er også på den anden side af 20.000 med skorsten

 

Annonce
Man må vel heller ikke opstille, en fast instaleret varmekilde, i en udestue, så skal den indregnes i boligarealet, og overholde visse isoleringskrav...

Så en el eller petroliumsovn, vil jo være fint...
mvh jens
Hej
Hvad med en lille luft/luft varmepumpe - den kan jo også køle om sommeren.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvor tit bruger du udestuen, den skal bruges jævnt tit, før det kan betale sig at invetsere flere tusinde kroner, en 1000w olie radiator til 300kr i jem og fix, kan jo bruges i tusind timer, før en investering på 2500 er tjent hjem, og så har jeg ikke regnet den anden varmekildes forbrug med.

mvh johnia

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis