ang. kobber ioner.

er der en blikkenslager tilstede............

jeg er ved at lave køkken og jeg sakl have løst min fordeling af vand i vaskskabet.

jeg har brug for at lave et 90g. buk og har udset mig den her 

http://www.vvs1.dk/tilslutningslange-til-blandingsbatteri.html

vil den tærre da den kommer efter kobberen kan ikke se om det er rustfri eller hva??

jeg tilslutter conex på mit kold vand i kælderen, er det strængt nødvendigt med en ion fælde der for at tage evt. tilbage løb?

det er vel ikke til at undgå når der direkte contakt. eller skal jeg bruge en anden slags conex for at undgå kontakt??

jeg vil gerne høre fra en kyndig der ved hvad han snakker om 

tak lars roos 

Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er nok ikke nogle vvser der vil svare dig men den slange du linker til er af plastic så jeg tror ikke at den irer i dette år 100
men du kan da prøve så kan du sktive om 100år om slangerne holder endnu
hilsen Anders
flot....
det er derfor jeg skriver blikkenslager

Tilslutningsslangerne er fine nok, det metal i enden vil jeg væde med er forchromet messing, så det skulle også være iorden, men altså det er jo synlig sammenkobling og det er kun det vand der skal ud af bl. batt. der skal igennem der, så jeg ville ikke være nærvøs overhovedet, om det så var jenrør og kobberrør til bl batt, som det har været næsten altid førhen. det du snakker om i kælderen fanger jeg ikke helt ? Er det nogle kobberrør du skal have samlet ?? for så er en messing conex fin til det. Er det jenrør som føderør og du derpå skal have et kobberrør er det også ok, men du skal dog forvente tærring inden for en årrække, dog ikke sikkert, kommer også an på vandkvalitet osv. Hvis du vil gå med livrem og seler skal du lave en ionfælde (kan også købes færdig) Jeg plejer at lave dem selv ved at varme et 15 pex rør op med gasbrænderen , gøres ved konstant bevægelse over det stykke ( ca 20-25 cm) som du skal have foldet rund, indtil det nærmest er glasklart, så snor du det rundt så du har en "grissehale" og holder det imend du ligger våde klude på, så hærder de op igen og du har en fin ionfælde til at sætte imellem jern og kobber med nogle conex´r (husk støttebøs i pexrøret )
Men slet ikke nødvendigt i din situation tror jeg ;-)
tak for det.
ja det er jern rør som føde rør. jeg har lavet det i aften og jeg har en 15 pex det løber vandret og i stedet for at køre det vandret på har jeg lavet det sådan at den bukker ned i en 90g bue og kommer lodret op på jern røret (ballofix) jeg ved ikke om det er nok til at det kan bundfælde sig der, men nu er det lavet.
igen tak for den fine forklaring.

god jul
lars roos

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis