Bolte drejer rundt efter skift af bærearm?

Hejsa,

Jeg har netop skiftet bærearm i hs. på min suzuki baleno.
Da jeg så skulle montere bolten der holder bærearmen fast kunne den bare blive ved med at dreje rundt. Det samme gjorder bolten der spænder spænder spænderingen ved bærekuglen  Kan disse være spændt for hårdt og hvad kan man evt. gøre ved det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er vel ikke fordi det er en gennemgående bolt , så der skal holdes kontra i den anden ende
hvis det ikke er problemet , har du nok spændt dem så hårdt at gevinderne er ødelagt , i det tilfælde skal der nye til
hmm.. den der sidder ved spænderingen om bærekuglen er en gennemgående bolt så den kan jeg nok skifte, men den den anden blir nok lidt problematisk da der umiddelbart ikke ser ud til at man kan komme til :/
vil loctite holde hvis jeg puttede det i det ødelagte gevind?
nej , det vil ikke holde , det er godt til at låse et gevind så det ikke går løst , men kan ikke holde et ødelagt gevind
i nogle tilfælde kan man skære gevindet op så det er som nyt , men i de fleste tilfælde er det en ny bolt eller møtrik
Hvis der er bærekuglen og styre kuglen, så er det jo en konisk kegle med gevind i enden, få keglen op igen og affedt det, måske lige rense det med lidt smerredlæred så der er lidt "modstand" så den kan fange så den ikke drejer rundt.
Annonce
Hvis det er sådan en konisk tap, kan man som regel spænde den fast, med en luft slagnøgle.

Men er man ikke helt sikker, bør der søges asistance til reperationen.
Styretøj og ophæng, er særdeles vitale dele, sådan rent sikkerhedsmæssigt, både for dig selv, og dine medtrafikanter...

mvh jens
Prøv at dreje møttrikken med en ringnøgle og kig ind på boltenden.
Står den stille medens du drejer med møttrikken i det uendelige, ja så er gevindet ødelagt.
Drejer enden med rundt, handler det om at holde boltenden fast. Hvis det er en konus, og du ikke har trykluft, må du se at påvirke modparten med f.eks. en brækstang og sætte tryk på, og så se om ikke det lykkes at fastholde bolten.
Hvis du ikke selv kan se dig ud af det, så tag et billede og læg ind her. Så er det nemmere at komme med ideer.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis