åbning af motorhjelm på en renault scenic ll fra2006

Hejsa godtfolk.

Jeg har et problem med min renault, jeg kan ikke åbne motorhjelmen.
kablet sidder på inde på trækstangen i kabinen, men når jeg trækker sker der ikke noget.
nu er det vinter og bilen er død for strøm, så jeg SKAL ind.
nogen som har en ide til hvordan jeg kan åbne det.

mvh søren
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke umidelbart- Men måske er den frossen, i låsen...

Men hvis du har mulighed for, at sætte bilen ind, i opvarmet lokale, kunne det jo være, den kan åbnes.

mvh jens
nu kender jeg ikke lige den model , men har klaret det et par gange før på andre biler
nogle få biler kan du komme ind gennem frontgitteret og trække i låsen med en spidstang , ellers må du se om gitteret kan løsnes udefra , så du kan komme til
ellers er der kun et at gøre , du må ind under bilen og komme op til låsen fra undersiden , det kan være utroligt svært , men kan lade sig gøre
Ja så er det jo nok ikke frostens skyld

Nemmeste løsning, vil være at finde en bil magen til din, og så se hvordan det hele hænger sammen. Så du har et overblik over, hvor der skal sættes ind.

Men kan du afmontere kølergitteret, kan du muligvis se hvor kablet går ind i låsen, og så angribe den med en spidstang, eller lignende velegnet værktøj.

mvh jens
Prøv at få en til at trykke ned på motorhjelmen men en anden trækker i kablet..
Ellers kan du være heldig at se kablet nedefra.. men så skal du på den våde og kolde jord med en lygte.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej Søren.

Jeg må desværre starte med at indrømme, at jeg ikke har en løsning.
Jeg kan forstå din frustration over motorhjelmen. Jeg har selv en Grand Scenic II fra 2006 med nøjagtig samme problem. Jeg har forsøgt at hive i selve vejren med en tang, samtidig med at én hjælper forsøger at vrikke med hjelmen - uden held.

Hvis nogen sidder med løsningen eller har en tilsvarende model, ville et lille billede af låsemekanismen måske hjælpe.

Mvh Jacob

Oh rædsel. Jeg føler med jer


Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hvis alt andet er prøvet:
Find en tilsvarende motorhjelm hos en hugger.
Skær hul med en vinkelsliber i den gamle.

Men sådan ser systemet f.eks. ud på en Megane:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis