Problem med Senco kompressor

Hej alle.
Jeg har ovenstående kompressor, lidt over 2 år gammel og ikke brugt særlig meget.
Problemet er når jeg starter den kører mortoren fint, men den laver ikke tryk i tanken, der kommer overhovedet ikke luft ud af pistolen.
Er der nogen der har en ide om, hvad der kan være galt?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige søgt på din kompressor og kan se at den er af bælgtypen, så det kan være bælgen der er gået i stykker, Har du husket at give den en dråbe tynd olie i luftfilteret en gang imellem og tømt tanken for kondes vand når du har brugt kompressoren ?
Tanken er luftet ud engang i mellem, men jeg har aldrig smurt den i indsugningen, det står der heller ikke noget om i indstruktionsbogen.
Jeg har lige pillet skjoldet af og kan se at stemplet drøner op og ned, men der kommer lidt luft ud af indsugningshullet. Vil det mon hjælpe at smøre den som du foreslår, eller er der måske noget, der er røget af oppe i toppen af stemplet?
Forresten hedder modellen pc1010.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Det kunne jo være ventilerne der hænger, eller defekt stempelring, eller hvad der nu er i sådan en kompressor.

Olie i indsugning er rigtig godt, på traditionelle gammeldags kompressore.

Men ikke ubetinget, en god ide, hvis komsressoren er olie fri, da diverse gummitætninger, så måske ikke tåler olie...

Manual her
http://dl.owneriq.net/7/7815f7a7-08...82ac81.pdf

mvh jens
Tak for linket. Det er dog det samme som der fulgte med kompresoren. Jeg må vel så prøve at skrue toppen af og kigge ned for at se, om der er noget galt.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Det viste sig at være flexslangen mellem tanken og cylinderen, der var stoppet. Efter et stykke ståltråd er trukket igennem fungerer den igen.
Tak for input

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis