Gulvvarme problem med Wirsbo blandeshunt

Hej, jeg har en 5 år gammel Wirsbo blandeshunt med trådløs styring, der er 4 gulvvarme kredse på, mit problem er at fremløbstemperaturen er små 50grader selvom termostaten i systemet står på 1 og der bliver aftaget varme på mindst 1 kreds.

Jeg tror det er et Uponor Push 22 eller 23, pumpen der sidder på er en Alpha+ 15-60, systemet forsyner ca 80m2 , kan det være termostaten der er død eller kan det være indreguleringen den er gal med, jeg synes at da systemet var nyt stod termostaten på 2 og gav en temperatur der var noget lavere, omkring 30-35 grader som jeg husker det.

Jeg synes ikke at temperaturen stiger ved at skrue op på 2 eller 3, jeg ved godt at det kan tage lidt tid.

Temperaturen på gulvet bliver alt for høj så systemet giver ikke god komfort og slangerne holder jo heller ikke så godt så.

Kan man skifte termostaten uden at "spilde", dvs sidder føleren i en "lomme" eller sidder den direkte skruet ind i vandet ?

Er der et trick der får den til at virke ?

Er det et kendt problem på disse systemer ?

Er det en Danfoss termostat ?
 
På forhånd, tak for hjælpen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Tror jeg i første omgang ville pille hovedet af din termostatventil og checke at "stiften" ikke sidder fast eller for stramt.. det kan du segtens gøre med tryk på.
Mvh Jan J

Det har jeg prøvet, jeg kan trykke den ind med fingeren men kun lige og der skal trykkes rimeligt til, det er ikke særligt behageligt.

Min tanke var at det var selve termostat delen og ikke ventilen, er der nogen der ved om man bare kan skifte den sammen med føleren, det ser ud til at føleren sidder så den kan skiftes med vand på, er der nogen der ved om det er korrekt ?

Hvad hedder den termostat hvis jeg skal ud og købe en ?

Du kan med besvær kan trykke den ind, jaså !
Jamen så har du jo fundet problemet, den skal bare have en lille bitte dråbe olie og noget morgengymnastik men et hammer hoved ( neeeej du skal ikke banke den, bare skubbe den ud og ind ) så går det så let så let. På med thermostaten igen og Halløjsa  så virker det igen  
Hej Wirsbo termostaten skal du skifte ud så virker det igen. Erik

Hygger mig bare (:

Hej Erik,

du skulle vel ikke have et VVS nr på den løse termostat, jeg vil helst ikke købe ventilen også ?

Det eneste jeg har kunnet finde ud af er at det skulle være en Markaryd ENTZ termostat men jeg kan ikke finde den nogen steder.

Mvh Peter
Hej Peter prøv Wirsbo hjemme side så kan du se hvad for en der passer på dit anlæg. Erik

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis