gips puds primer ???

Hej stå og skal til at pudse en væg op med gipspuds. det er en væg bestående af vådrumsgips,  har været i silvan og købe knaufs gipspuds. men de havde ikke knaufs primer.  så spørg jeg en af assistenterne og han siger så at han har pudset kilometer gips plader med gipspuds og han har aldrig brugt primer så det skulle jeg ikke tænke på . slet ikke når det bare var vådrumsgips der skulle pudse op. Er der nogen med erfaring på dette område .  Skal jeg bruge primer eller kan jeg bare smide det på i aften uden
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da lige rende dem over med en gang forankringsgrunder eller anden primer først.
Når en medarbejder i Silvan siger sådan er han et fjols. Måske endda et dumsmart fjols. :o)
Hvis han derimod havde spurgt om du skulle arbejde på en sugende eller ikke sugende overflade og dernæst hvilken type overflade der er tale om, ja så kaldes det rådgivning.
Jeg kender ikke meget til puds, men der er mange forskellige typer og nogen omtale her: http://byggesystemer.knaufdanogips.dk/products/accessories/joint_filler.html
Hej.

Er det samlingerne i gipspladerne du vil pudse, eller er det hele fladen.

Da gipspuds er meget klæbrig, behøver du ikke at prime før den pudses, hvis du ønsker lidt mere tid at bearbejde pudsen på, så er det en god ide at prime væggen.

I øvrigt, så skulle man bruge meget mere gips til puds her i Danmark, det er meget lettere at bearbejde, overfladen kan blive glat som en glasrude, hvis den glittes i den rette tilstand. Jeg er også ganske sikker på at den ikke har de samme skadelige dampe som cement har.


PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis