olie

skal ikke trætte jer med en alng historie. men har fåwet et problem.

så mit spørgsmål til jer er : kan jeg godt køre ned efter en dunk normal diesel, og hælde det i min udendørs tank til oliefyr, uden der sker noget ?

tænker på om det ikke er det samme som fyringsolie ? - og på frostsikring ??

Håber der er nogen der kan svare...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej du kører ned til din tank mand og siger at du skal købe noget fyringsolie så fortæller han hvad for noget du skal bruge. Det er som relt til en laver pris. Erik

Hygger mig bare (:

ok. hvis du mener det godt kan gå, så er det det jeg prøver... tak for hjælpen...
Det kan du fint ingen problem der... jeg fyre med ca. ½ diesel og ½ fyrings olie.
Ellers er det jo også muligheden at køre til tyskland og købe noget fyrings olie.. det er billiger end her hjemme
Jeg bruger kun diesel olie. Kan som regel finde det under 9,00 kr (Aalborg), så det er billigere. Pas på med, at "sjatfylde" med olie fra dunke, hvis din tank er ældre. Da bør du slukke fyret, og lade olien bundfælde mindst et par timer, og helst natten over pga. at skidt hvirvles op inden ibrugtagning. Oliedyser holder tit kun til at køre tør et par pga. skidt. Selv "sjatfylder" jeg,men lader det stå nogle timer uden drift, og har så altid et par nye dyser (75,- kr for bosch) til at stå klar, hvis det går galt.

Hmmm.

Annonce
Skafferen: Har du ingen filter på da?

hehe. det kommer sig også lidt af, at der hvor jeg henter fyringsolie er det i 90 % tilfælde dyrere end diesel

 

har nu kørt med diesel i nogle dage, og det fungerer bare

jeg har prøvet og køre på diesel da kedlen skulde skiftet og tanken var for gammel
så jeg klippede cobber røret efter filteret og tin hanen og da der var pris kri på dieslen
så var det sammen pris som fyrings olie eller lidt billigere og der var ingen problemer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis