Hjælp - fejlkøb!

Har købt 23 Flashlight dl 221 iso (230v) til at montere direkte i isoleringen

image_popup.html.jpg


Men jeg skulle have købt 12v modellen, da de skal bruges i mørk kælder og 230v giver ikke lys nok siger min elektriker! Har testet med en spot og den giver et dejligt blødt lyd men det er ikke nok til min kælder. Så skal jeg op i rigtigt mange antal og det er energi fråds.


Det var sælger der anbefalede mig dem og hjælp mig med at udregne hvor mange jeg skulle bruge - nu er firmaet nedlagt - øv!!! Hvad gør man?


De står i ubrudt original emballage (på nær en som brugt til test)


: (

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DL 221 iso 230v
det er med GU 10 sokkel så ville jeg købe nogle led med 4-7w, så skal du bare se
Kan du henvise til nogle på nettet du kan anbefale?

Har faktisk fået distributøreren til at ombytte dem til 12v armaturer, men jeg har siddet hele aftenen og søgt på LED halogener. Men hvilke er gode - de koster jo lige så meget som selve armaturet!
Annonce
Jeg har svært ved at forstå hvorfor det skulle hjælpe at sætte 12V lamper op i stedet for 230V - det er nu engang effekten, der betyder noget - og 12 V lamper trækker ca. 20 gange så meget strøm for den samme effekt, det kan jeg ikke se er en fordel.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

12v halogen giver næsten 50% mere lys end 230va med det samme watt forbrug. Der må max sidde 35 watt i det armatur og synes ikke det giver et tilfredsstillende lys i en kælder.

http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=3300

levere ~ 45-55w for kun 6w LED
Skrevet af bredum på 18 dec 2010 11:09
http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=3300

levere ~ 45-55w for kun 6w LED

Pas på med den type.

Jeg har købt et par stykker af den type, der passer fint til overskriften: Fejlkøb!

Elendig farve og farvegengivelse - de er smidt ud. Du kan jo prøve at købe en enkelt.

Der er ikke opgivet Ra-værdi - sådan en ville jeg aldrig købe - det har jeg gjort en enkelt gang - aldrig mere - den virker også for billig.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

just my 2cent

for og opnå en farve svarende til den farve vi kender fra halogenspottet bør men kigge lidt efter disse tal efter min mening.

farve: omkring 2700Kalvin
Ra værdi. bør være over 85
1-5dioder
gerne 2 års garanti

lysmængden

15w = 120lm
25w = 220 - 230lm
40w = 410-430lm
60w = 700-750lm

af kvalitets dioder kan nævnes Cree som ligger godt på diode market

skal man bruge mange vil jeg altid anbefale og købe en først og afprøve inden man bestiller flere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis