Ny symaskine

Jeg har en "antik" lædersymaskine men den er meget slidt og "nye" antikke dele skal hentes hjem fra USA og vil koste over 2.000 kr. plus evt. moms og afgift.
Jeg er derfor på jagt efter en der er kraftig nok til at kunne sy i canvas og læder.
Jeg har f.eks. kigget på denne her, men er den noget værd.??
http://laederiet.dk/Search/search_dansk.asp?SearchWord=toyota

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det den du fik af mig der mangler noget på ??
Og prøv istedet at kigge efter en industri maskine til læder, den du har kig på er for klein.
Jeg har lige være på DBA for dig, der er bla. en Adler industri maskine, den kan du virkelig knokle alt igennem. Søg på Indstri Symaskine
Jeg har jo også stadig en Bernina industri der er ombygget til 220 v.
Nej der mangler ikke noget.. Men spoleholder har et slidt spor og har svært ved at lave spænding. foden er så slidt at den har svært ved at trække jævnt.
Så når den syer er stinglængde forskellige og der kommer knuder på bagsiden.
Jeg har fundet manual til den og kender jo alt til spænding fra broderimaskiner.
Skal jeg kunne sy på den skal jeg også have bygget en motor på men kan ikke finde en smal kilerem til en lille motor jeg har.

Og det er jo ikke en frygtelig masse jeg skal sy.

Den adler ser gammel ud og så fylder den for meget til der hvor den skal stå.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg kan købe en tynd rund læderrem til dig ? den kan du bruge på den lille motor du har.
jeg har kigget på nettet og ikke kunne finde nogen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis det har din interesse kan jeg da godt lave bordet og underdelen mindre på den Bernina jeg har stående, så den kommer til at fylde mindre end den du har nu. Jeg syntes jo bare at er stort bord gør det nemmere at holde det matriale man syer i.
Men denne gang er den altså ikke gratis
Annonce
Bruger du den ikke selv??!

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej !
Jeg kunne bare ikke lade være med at købe den, det kender du sikkert til.
hehe.. nej det kender jeg ikke.. højst en ekstra pudseklud til glorien.

Julen koster penge.. så måske skulle jeg måle bredden på remskiven på den lille motor jeg har. Og så prøve en læderrem. Den rem jeg har er nemlig så bred (tyk) at den falder af. og så leve med at stingene ikke er lige lange.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ved ikke om det kan fås mere, men engang kunne man købe sådan noget spiralgardin line, der var plastovertrukket og bestod af en lang tynd fjeder. Jeg har engang brugt sådan en på min gamle kammerats drejebænk til træk af køleolie pumpen, jeg skrællede lidt af plasticken af i hver ende og vred først linen modsat dens drejeretning hvorefter jeg drejede "fjedrene" sammen. Så vidt jeg huske har den holdt i ca. 10 år. Du skal trække fjederen lidt ud af tæthed på de første 2 cm. i hver ende, så griber de ind i hinanden når du skruer dem sammen. Husk at den skal være et par cm. kortere så den sidder fast på skiverne
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis