Isolering af krybekælder

Jeg har fået et tilbud på isolering af vores krybekælder. De vil sætte 150 mm rockwool op, men er det nok?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er væsentlig bedre end ingenting, men hvis der er plads til mere så er det bedre.
Jeg forstår udmærket de "kun" vil putte 150 mm på, at isolere en krybekælder, nedenfra er et H......

Der skal jo stadig være ventilation også.
Skal det laves oppefra hvor gulvet er fjernet eller nedefra mens man ligger på ryggen?

I det første tilfælde er 150mm alt for lidt - i det sidste har man 60-70cm minus 15 tilbage at arbejde på mens man ligger på ryggen med mineraluld dryssende ned på krop og ansigt...

Uanset hvad så er det de første 100mm der er de absolut vigtigste - effekten af isoleringen følger ikke tykkelsen af isoleringen lineært, så du får ikke dobbelt varmebesparelse ved at gå fra 100mm til 200mm - når det så er sagt skal siges at 150mm absolut IKKE er en tidssvarende isoleringstykkelse!

Det vil også være væsentligt sværere at lave en ordentlig tæt damspærre hvis det laves nedefra.

Hvis det laves oppefra ville jeg ikke have nogen problemer med at smide 400+ mm isolering i sålænge der etableres effektiv ventilation rundt langs fundamentet. Både Kolouda og Orla har tidligere beskrevet en løsning hvor man forer nedad på siden af gulvbjælkerne og afslutter nedad med en vandret gående brædde (så det kommer til at ligne et omvendt T) - imellem disse ligges i første (nederste) lag en hård terrænbatt der 1) er selvbærende og 2) fungerer som vindspærre mod jord og den træk som den nødvendige ventilation vil lave.

Håber det hjælper!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af jaasssd på 16 dec 2010 22:23
Jeg har fået et tilbud på isolering af vores krybekælder. De vil sætte 150 mm rockwool op, men er det nok?

Hej.

Vi har faktisk lavet et lignende projekt som du her står over for.

Det isolatøren har brugt er det her skide fupisolering som reflekterer IR-strålerne retur, foreløbig er beboerne utrolig tilfredse med resultatet.

Det du skal passe på er evt. fugt i krybekælderen, den skal først ud inden det dur med mineraluld. "Aluthermoen opfugtes ikke" og har den samme isoleringevne som 211 mm mineraluld.


PE

Skrevet af pev på 18 dec 2010 20:59

Hej.

Vi har faktisk lavet et lignende projekt som du her står over for.

Det isolatøren har brugt er det her skide fupisolering som reflekterer IR-strålerne retur, foreløbig er beboerne utrolig tilfredse med resultatet.

Det du skal passe på er evt. fugt i krybekælderen, den skal først ud inden det dur med mineraluld. "Aluthermoen opfugtes ikke" og har den samme isoleringevne som 211 mm mineraluld.


Nå er det nu blevet 211.. Siden hvornår og hvor er testen og dokumentionen lige på det? 

Og hvem er beboerne? Kunne man se billeder af hvordan det hele er monteret eller er det "top hemmeligt"...

Suk...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis