Hvordan finder man læk i utæt centralvarme

Hejsa
Dagens andet problem.
En gang i ugen skal jeg fylde lidt vand på min centralvarme til radiatorer. Min varmekilde er fjernvarme.
Hvordan kan man finde den læk?
Jeg har hørt man kan få nogen til at spore selv helt små utætheder.
I så fald - hvad koster det cirka?
mange hilsner
Ole

 

 

 

mvh

Ole

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal fylde vand på med fjernvarme, må man jo gå ud fra at du har indirekte fjernvarme. det første jeg ville gører er at få fat i din vvs¨r og få ham til at trykprøve systemet, hvis der så er en utæthed og den umidlbart ikke er synlig så har han kontakt til en sopringsmand. MEn men men, inden du gør det, så få lige tjekket om du har skjult rørskade med i din forsikring, ellers ville det være en ret god ide at få tegnet NU....... og så leve en måned eller lidt med at fylde vand på ;-)
Hejsa
Jo jeg har rørskade forsikring. Men er det nødvendigt at få lavet en trykprøve når man skal fylde vand på en gang i ugen?
Men hvad koster en sporingsmand? Mere for at man har en ide om prisen er ok.
Mange hilsner
Ole

 

 

 

mvh

Ole

Hej ole. En sporingsmand koster ca.3000.- plus moms. fjernvarme er du sikker på det er det du har ?? Erik

Hygger mig bare (:

Måske er det bare din ekspansionsbeholder, der er i udu.
Hvis den ikke fungerer, presses der vand ud af overtryksventilen, når vandet varmes op.

Hejsa
Ja det kan jeg godt se at det kan være ekspansionsbeholderen, som er i udu. Jeg går ud fra at det er noget VVS'eren kan afgøre. Jeg har ikke planer om at ordne det selv. Men det kunne da være sjovt selv at tjekke om det er der problemet er.


 

 

 

mvh

Ole

Annonce
Yes det er fjernvarme.
Men jeg kan forstå at det også kan være en defekt eksansionsbeholder. Måske det er det der skal tjekkes først.
Og tak for gode råd!

 

 

 

mvh

Ole

Hej Ole Hvis du banker på eksansionsbeholdere og den lyder hård/tung så er den i udu. Erik

Hygger mig bare (:

Hej Erik
Tak for rådet! Og ja den virker ret hård/tung og ikke som en beholder fyldt med luft.

Når jeg fyldet vand på, så stiger trykket i systemet også omgående kan jeg se på trykmåleren. Det skulle også være tegn på, at det er er ekspansionsbeholderen i stedet for en lækage.
Men tak igen.
Mange hilsner
Ole

 

 

 

mvh

Ole

Selv tak ole god weekend

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis