Siemens Step7 PLC program

Hej

Jeg er begyndt at ekselere i at programmere i Siemens step 7 program.
Jeg skal blandt andet prøve at lave en timetæller med timere og counter, men der må jeg indrømme at mine evner ikke rækker.
Er der nogen her i forummet der eventuelt kan hjælpe. Vil være meget taknemmelig.

Mvh Finn
Hej Jeg er begyndt at ekselere i at programmere i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen

Så lykkedes det at lave timetælleren. Jeg gjorde som i har beskrevet ovenfor. 3 tællere hvoraf den første bliver "trukket" af clock frekvensen i CPU´en. Kører med 1 HZ. Grunden til at jeg har 3 tællere er at der skal laves service efter 10 timers drift, og så er der en total tæller.
Nu mangler jeg bare at få tællerværdierne over i en ikke sletbar hukommelse. I siemens plc er det data blokke, skal " bare " lige finde ud af at programmere sådan en. Men detbliver først til næste år.

Så hermed god jul og godt nytår til alle

Mvh Finn
Hej igen

Så har jeg været på kursus (plc sekventiel ), der fandt jeg den " reminente " hukommelse. Man skal bare gå ind i CPU´ens opsætning og fortælle hvor mange timere og tællere man vil have gjort reminent. Det er så simpelt så man tror det er løgn. Lærte også at programmere datablokke, hvilket heller ikke er så svært, man skal bare kende syntaxen, så går det.
Tak for hjælpen.

Mvh Finn

Hej Finn (og evt. andre)

Kan ikke se hvor gammelt dit indlæg er om en timetæller i Siemens S7, men jeg har lavet mange nyttige funktioner.

Disse er pakket sammen i et program, som kan simuleres på en PLC, dvs. man kan se alle funktioner arbejde i OB1.

Her er bl.a. også en fix-færdig programmet timetæller og meget mere, som du nok ikke får brug for, men alligevel.

Det er også indlagt hjælpetekster som en slags kortfattet manual for de mere professionelle brugere.

Produktet har kostet tusindvis af arbejdstimer, så det er forståeligt nok ikke helt gratis.

Har fået lavet verdens mindste gratis hjemmeside herom: "PID-Controller.Simplesite.com".

Ha' det godt Finn.

Mvh. Jan, den gamle

___________________________________________________________________________________________________________________



Den gamle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis