smartphone

Jeg ville gerne ha' udskiftet , min HTC 3300 med windows styresystem, til en nyere model, men jeg har ingen anelse om, hvordan andre styresystemer fungerer. Jeg købte den for navigatorens skyld, og det fungerer da også fint. Nogen anbefalinger til en ny, jeg synes faktisk windows styresystem, er noget bøvl. ( måske manglende evner )

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
56 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smartphones er jo noget man skal sætte sig ind i, ligesom computere.
Alle programmer skal jo installeres (det gør android automatisk)
Men jeg har en HTC wildfire og den kan alt.. mail, gps og gå på nettet. Det var lige den billigste jeg kunne finde som også kunne afvikle flash (til netbank)
Jeg er dog skuffet over at den kan bruge batteriet på ganske få timer, hvis man leger for meget med den. men det er ens for alle smartphones.
Min søn som er vild med gadgets har HTX desire som koster mere, men den er tilgengæld lynhurtig og den kan jeg da godt være lidt misundelig på.

Den store forskel på windows og android er hvad systemet starter op når de tændes. Windows læser alt ind ligesom på en pc.. og arbejder med dll filer .. dvs den læser en masse på tværs af programmerne og bruge mange programer når den arbejder med et program.. Det har den store hage at når en dll fil misser af en eller anden årsag fryser telefonen og den skal genstartes.
Andriod arbejder kun med et program af gange. Så er der f.eks. lidt problemer med en ting, så virker alt det andet alligevel.

Det vil sige at andrioid arbejder hurtigere end windows med samme processer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej grom.
Jeg var ellers blevet anbefalet en touch pro, den kører dog på windows. Den har et stort tastatur ( måske sårbart ) og ret dyr. Jeg ved ikke om "pro" har noget med kvalitet af materialer at gøre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg læste lige en anmeldelse af pro'en,som gik på , at den kan finde på at starte et eller andet op, mens den ligger i lommen, det kan min oså finde på, det er gerne tidszonen den ændrer, ret irriterende, så en til, som gør det, kommer ikke på tale.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ville du ikke være bedre tjent med en telefon og en navigations enhed ?

Alternativt er android, bladkberry og iphone alle super brugervenlige. iphone er måske tiltænkt de teknik defekte og android dem der vil være frie. Blackberry er det mest gennemtænkte efter min mening.

Jacob
Nej det paser mig udmærket. jeg har en fast i bilen.  Men det er altid rart, at kunne finde tilbage til bilen igen i f. eks. vores hovedstad, Prag eller Brussel hvor jeg ikke er særlig kendt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
HTC Touch Pro. Der betyder "Pro" at den har et tastatur der slides ud. Det er firmaudgaven af HTC Touch. Så tastaturet er altså eneste forskel. Ligesom på Sony Ericsson X10 Mini og Sony Ericsson X10 mini Pro (Pro = tastatur).

Kik på en iPhone og tilkøb så TomTom eller Garmin navigation til iPhone (+600 kr) så har du en telefon OG navigation, der der kommer tæt på Tomtom og Garmins egentlige Navigatorer.

Alternativt en Android telefon f.eks. HTC Desire eller lignende.
Hvis du vil have det så brugervenligt som muligt skal du vælge iPhone. Det er er kvalitet og lækkert design.

Alternativt htc desire hd som også er en lækker mobil.

Ville selv holde mig fra windows mobiler.
Nokia N8 er også et godt bud på en lækker smart phone, den skal jeg ha når den kommer på lager igen ved telmore

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Tak for jeres input, der blev lidt at tænke over. Bla. a. om man vil ofre så mange penge på det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har selv en HTC HD2 som jeg er utrolig glad for.
Det er dog med windows, så hvis det er total udelukket vil jeg nok anbefale en HTC desire. Den kører med android
Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis