smartphone

Jeg ville gerne ha' udskiftet , min HTC 3300 med windows styresystem, til en nyere model, men jeg har ingen anelse om, hvordan andre styresystemer fungerer. Jeg købte den for navigatorens skyld, og det fungerer da også fint. Nogen anbefalinger til en ny, jeg synes faktisk windows styresystem, er noget bøvl. ( måske manglende evner )

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg ville gerne ha' udskiftet , min HTC 3300 med... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En mobil hvor du får rigtig meget for pengene er Sony Ericsson X10 mini PRO... den kan købes inkl abb. hos Oister fx til ca. 1500 kr. og så er der timer, sms'er og data nok til at dække de flestes forbrug.... Du kan evt. bruge google maps, nu når der følger så meget data med. vælger du 5 timers pakken er der 5gb med og det er meget svært at nå at bruge. Skærmen er dog lille, men der kan slides et tastatur ud og den er bl.a. kåret til årets buisness mobil 2010. Den har også rigtig hurtig processor. Så alt i alt rigtig meget for pengene.

Skal skærmen være lidt større, ville jeg nok gå efter Samsung galaxy S eller HTC Desire S. De er noget dyrere, og er ikke en desideret begynder mobil. Dermed ikke sagt at den er svære at bruge, men man starter typisk med noget mindre, billgiere, for at tjekke om Android er vejen at gå

Skal skærmen være rigtig stor, så findes HTC Desire HD (den er rimelig langt nede i pris efterhånden - fås også ved oister billigt) men ligger stadig i den dyre ende. Samsung galaxy S 2, som snart udkommer har også en stor skærm, men her snakker vi dual core mobiler og super hurtig smartphone, men de er selvfølgelig pengene værd. Spørgsmålet er om dit behov er herfor. Super smartphones er mest for dem som har rigtig mange forskellige programmer og spil installeret, og det er egentlig kun de helt nye spil der kræver de nye dual core mobiler (dobbelt cpu)...

Den sidste mobil kunne være en LG Optimus 2x. Her får man også rigtig meget for pengene. og skærmen er ridse fri og nærmest umulig at ødelægge. Den er også i den dyre ende, men stadig med med dual core og alt det nyeste. Den har også HDMI så den let kan sluttes til fladskærmen

De spørgsmål du skal stille dig selv er. Hvor meget vil du ofre? Skal den være hurtig eller super hurtig? Vil du bruge mange programmer? gør man som regel ikke med den første smartphone, med mindre man har tænkt sig at beholde den længe.

Jeg går en del op i Android, som man måske allerede har gættet. Ang. brugerflader er det efter min mening hip som hap hvilken mobil man køber. HTC har dog sine fordele, men jeg ender som regel altid ud med at installere et af de mange gratis alternativer fra android market i stedet, som enten kan mere, eller bare er flottere i mine øjne... mulighederne er mange, især med android du kan også installere andre intelligenten tastaturer som har sine fordele. Ja, jeg kunne blive ved, men har haft Android længe nu, og tror ikke jeg skifter foreløbig. Så skal der komme noget nyt revolutionerende, men IMO så er Android førende pt. 

Der er foresten også den fordel med dual core mobiler at de holder strøm længere som udgangspunkt... over natten bruger jeg 0-1% strøm, så standby funktionen er god i forhold til alle andre. Men kører du spil der hiver 100% af cpu, så er det klart at strømmen hurtigt forsvinder, men det er som regel kun den første periode jeg erfarer at folk har denne tendes   Min Optimus 2x holder som regel strøm i 2-3 dage, og jeg bruger den en del til opkald, sms, mail og internet. Hvis jeg bruger video eller spil, så holder den væsentlig mindre, men til hverdagsting, så holder den ganske godt

Ang. brugervenlighed, så handler det i bund og grund om hvad man prøver først. Iphone er ikke mere bugervenlig end Android, men man kan mere med Android, og det kan være svært at overskue det hele og hvordan man udnytter det. Men som grundlag, så er den lige så nem at anvende som andre mobiler. Jeg havde svært ved at skifte til iPhone da det skulle prøves af, så er tilbage ved Android igen. På den anden side er det også svært at skifte fra iPhone til Android.

Men det er jo det samme med biler... man kan ikke forvente at alle knapper osv sidder nøjagtig de samme steder, som i den gamle bil ;-) Smag og behag... okay, nu må jeg hellere stoppe

Du kan kigge her, hvis du vil se nogle af de ekstra funktioner man kan udnytte med android her:
http://www.androidtips.mono.net/

(Håber ikke jeg laver noget ulovligt nu med links :S )

god fornøjelse
Det er tydeligt at se, at smartphones er populære - dette emne har fået en del hits. :-)

Det findes mange muligheder - og meninger. Jeg synes at Larsn84 kommer med nogle gode vinkler, men hvis man ikke er til Android, kan man ikke ligefrem bruge forslagene til noget. Dér skal man tage sit første standpunkt. Er du til Apple eller Google. Jeg bruger selv en del af Googles værktøjer, så det var klart for mig at vælge Android. Har nu prøvet 3 HTC-telefoner, og er endt med HTC Desire.

Men hvad vil du med en smartphone? Vil du bruge den som en almindelig mobil, er der vel ingen grund til at betale for alle features? Vil du have en smartphone med nogle seje eller bestemte træk, er det vigtigt, at du gør det klart, hvilke krav telefonen skal kan levere. Selv om HTC og Samsung bruger samme styresystem, har de lagt deres eget brugerfladesystem, som kan forskellige ting. Er du derimod mobilnørd, som kun vil have det nyeste og hurtigste, vælger du en telefon, med de specifikationer, som passer dig. Derefter rooter du den, så du kan styre alt - lige fra backup af alt til styring af clockfrekvens.

Som Larsn84 skriver, så er mobiler med dual-core fremtiden - ingen tvivl om det. Men så længe så få apps understøtter teknologien får du en mobil, som er lidt hurtige end single-core, men ellers ikke den store forskel. Angry Birds Rio understøtter denne teknologi, og det går hurtigere. Men forventer du at have en mobil i ca. 6 mdr., kan det måske bedre betale sig at vente med dual-core. Så understøtter flere apps også teknologien. Og du betaler ikke overpris. :-)

Mvh.
Kim

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Det er en 4 år gammel tråd du har gravet frem for at kommentere på ! !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.

Skal vi ikke tilgive ham.
Han er ny på siden, og har ikke lært at læse datoen endnu.

Hilsen Andreas.


Mod amatørinstallationer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis