skæv væg pudse op ???

Hej stå og er ved og lave køkken og der er den ene væg på langsiden 3 cm skæv når man måler lodret fra top til bund. over 2,5meter væggen er 4meter lang. problemet er der er 1,98 bredt på det smaleste og mine køkken elementer kommer til at tage 195. så der er ikke plads til at lave et skelet. så tænkte på at pudes hele væggen op så den bliver lige .men hvad skal jeg bruge til dette som kan bruges helt ud i 3 cm tykkelse uden det begynder og revne .  Jeg tænkte lidt på at køre nået flise klæb på med en tand spartle for at lave nået ordentligt bid og så pudse op i skalcem multipuds.     Eller hva.   er der nogen med gode ideer . alt tages med kys hånd.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu forstår jeg ikke helt din angiveles. er det bare 1 (en) væg 4 meter lang og 2,5 meter høj.
Og hvordan hælder den? Er der formeget puds forneden eller foroven.?
(Er du sikker på at væggen er 3cm ude af lod - sådan jævnt fordelt. Ofte er det jo sådan at pudsen er for tyk for neden).
Men jeg ville da ikke være bleg for at hugge det puds ned der alligevel er skjult bag underskabene. Hvis det er det der skal til.

Eller hvis du er til puds så af med den gamle puds og op med noget nyt.
Det en væg der er 4 meter lang og 2,5 meter høj der er ude af lod den lodrette vej så bunden er 3 cm længere inde end toppen. og det kan jo ses når man stiller et køkken højskab op til . vil gerne undgå og skulle lave en kile mellem skab og væg så derfor ville jeg pudse vægge op ( det er rå murstens væg. ) men det er mere hvad jeg skal bruge til det . har nu snakket med en fra gør det selv bladet og han siger jeg skal pudse det op med gipspuds og afslutte med et tyndtlag skalcem multipuds, da gips pudsen dur helt op i 5 cm tykkelse. men er nu i tvivl om hvordan jeg laver ledere som jeg kan følge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
OK.
Jeg kender ikke meget til pudsning.
Men måske er det en mulighed at sømme 2 klodser på væggen, 30cm fra væg og loft. Lodret over hinanden. Ud/ind skal de så osse være i lod. Du klasker en stribe mørtel i fra gulv til loft og retter den af ved hjælp af en retskede.
Du skal nok have en 3 - 4 ledere.

Det kan nok osse laves på andre måder.
Kik lidt på mørtelproducenternes hjemmesider.
Skal det gamle puds af kan det gøres med en billig kompressor og en ditto luftmejsel.
Ledere kan også laves af noget ameringsjern der klippes til i højde og fastgøres i lod i noget mørtel - puds op imellem og ret af med et lige brædt.
Hvorfor gipspuds og ikke bare en alm. cementbaseret mørtel?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan sagtens pudse det op i mørtel. 1:10 cement/mørtel, ikke for meget af gangen, træk det på over 1-2 dage, så det når at sætte sig imellem hver gang.
Sidste lag kan du evt. bruge strandmørtel istedet, det er nemmere at få pænt.
held og lykke.
Du kan sagtens pudse det op i mørtel. 1:10 cement/mørtel, ikke for meget af gangen, træk det på over 1-2 dage, så det når at sætte sig imellem hver gang.
Sidste lag kan du evt. bruge strandmørtel istedet, det er nemmere at få pænt.
held og lykke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også