Udnyttelse af 1. sal.

Hvis en førstesal er forsynet med vinduer og isolering, kan en kommune så forlange tegninger m.m. hvis man vil bruge førstesalen???
 Den mangler kun noget færdiggørelse bl.a. en ordentlig trappe, lidt gips og en masse lister.

Man vil jo ikke nødvendigvis vide hvilken materialer der er "gemt" bagved isolering og beklædning - skal man "rive halvdelen" ned for at give de oplysninger???

Huset har været på tvang og er nu videresolgt  af en kreditforening.

Sniffer  
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sniffer. Kommunen skal normalt kun vide noget hvis du skal have varme der oppe. ( raditor ) Erik

Hygger mig bare (:

Det er også derfor at hvis du skal have varme der oppe så skal du snakke med kommune om det... Har der ikke været 1 sal hele tiden ?? Så du bare er ved at lave den om.. Erik

Hygger mig bare (:

Jo jo, der har da været 1. sal, taget kan jo ikke holde sig svævende, men 1. har ikke været brugt til beboelse og det er jo det jeg ønsker, at bruge den til.

Dine udtalelser kan jo forståes derhen, at det bare kan tages i brug uden noget som helst, bare der ikke er varme etableret.
Som minimum skal man vel har noget tilladelse til, at udvide boligdelen med de ekstra m2.

Sniffer  
Hej Sniffer okay hvis det ikke har været brugt til beboelse så skal du søge kommunen. Erik

Hygger mig bare (:

Hvad står der i BBR?
I min står der tagetagen er 50 men 30 er udnyttet, så når jeg kommer op på de 50 så skal jeg kun melde det til BBR

Har du kigget på din komunes hjemmeside.?

For hulan da - hvad spurgte jeg lige om??????????

Jeg spørger faktisk, om der er nogen der kender kravene til tegninger i given tilfælde..

Men glem det da - spørger  en arkitekt, som alligevel laver den slags..


Sniffer  
Selvfølgelig er det normalt at de vil have oplyst hvordan opbygningen er.
De skal jo være sikrer på at det opfylder kravene, inden de giver en tilladelse til udnyttelse af 1.salen
Skrevet af Sniffer på 18 dec 2010 09:11

For hulan da - hvad spurgte jeg lige om??????????

Jeg spørger faktisk, om der er nogen der kender kravene til tegninger i given tilfælde..

Men glem det da - spørger  en arkitekt, som alligevel laver den slags..



Hvis huset skal anvendes til beboelse kræver det en byggetilladelse. I dette tilfælde kan og vil de kræve tegninger i forbindelse med behandling af ansøgningen om byggetilladelse. Kommunen kigger ikke på den tekniske del længere i forbindelse med ukompliceret byggeri for at udstede en byggetilladelse.

Du skal ikke til at rive hele eller dele ned for at dokumentere det helt præcist. Mangler disse oplysninger må de kunne vurderes - evt af en fagmand. En kommune handler ud fra et proportionalitetsprincip som går ud på at vægte omkostninger i forhold til den manglende opfyldelse.
Eksempelvis vil man næppe ved en lovligørelse stille krav om at indebeklædning skal rives ned og bygges op igen fordi der mangler 25-50 mm isolering i forhold til kravende.

Lav tegningerne selv, så godt som muligt og søg om byggetilladelse - det værste der kan ske er at du får at vide at det ikke er godt nok - så har du noget at forholde dig til.

/Mulle

 

 

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis