Udnyttelse af 1. sal.

Hvis en førstesal er forsynet med vinduer og isolering, kan en kommune så forlange tegninger m.m. hvis man vil bruge førstesalen???
 Den mangler kun noget færdiggørelse bl.a. en ordentlig trappe, lidt gips og en masse lister.

Man vil jo ikke nødvendigvis vide hvilken materialer der er "gemt" bagved isolering og beklædning - skal man "rive halvdelen" ned for at give de oplysninger???

Huset har været på tvang og er nu videresolgt  af en kreditforening.

Sniffer  
Hvis en førstesal er forsynet med vinduer og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ahhh - endelig en der forstod mit spørgsmål - tak Mulle..

Men jeg ved intet om at lave tegninger - størrelser o.s.v. - men jo, jeg kan da godt tegne..

Tak igen, nu er jeg mere rolig.......selvom jeg måske ikke burde..

Sniffer  
Skrevet af Sniffer på 19 dec 2010 12:37
Ahhh - endelig en der forstod mit spørgsmål - tak Mulle..

Men jeg ved intet om at lave tegninger - størrelser o.s.v. - men jo, jeg kan da godt tegne..

Tak igen, nu er jeg mere rolig.......selvom jeg måske ikke burde..

Lav tegningen som om at du selv skal igang med at bygge - hermed forstået sådan at du med tegningerne kan vise andre hvordan du indretter rum, lofhøjde, osv. husk at angive mål. 

En myndighed skal altid forsøge at lovliggøre eentuelle ulovlige forhold administrativt. I dette tilfælde vil byggeansøgningen behandles som om der ikke eksistere nogen 1. sal.

Kommer der så problemer skal det afvejes i forhold til proportionalitetsprincippet.

Held og lykke med det.

 

 

 

Tak du - det får jeg meget sikkert brug for..

Sniffer  
Hej Snif.

Som udgangspunkt kan du være sikker på at kommunen vil have et snitbillede der nagiver hvilke materialer og tykkelser din 1. sal er opbygget af. Desuden vil de sikkert have en plantegning, der angiver rumfordelingen.
Og med alle de nye regler skal der sikkert en energiberegning til for at det kan godkendes.

Hvis den overetage der er nu reelt har været udnyttet, men ikke anmeldt til BBR. Så kan du muligvis komme igennem med noget "tilgivelse" iform af ikke at skulle kunne bevise din isolering er efter de nye normer osv. Men snak med tekninsk fovaltning i din kommune.
På kommunens hjemmeside kan du sikkert også finde lidt mere oplysninger om hvad de kræver af papir arbejde for en godkendelse.
Der har jo sikkert ikke være lavet nogen byggesag og derfor heller ikke nogen byggetilladelse, så det ender nok med du skal ansøge om at få lov til at lave din beboelse i overetagen.
Men som sagt er det teknisk forvaltning du skal snakke med, og de har også en vis pligt til at rådgive dig i hvordan du skal geberde dig, så det bliver sikkert ikke så slemt som frygtet :-)

Jeg har selv netop anmeldt min overetage som færdig, til BBR. Og fik spørgsmålet tilbage om jeg havde ansøgt om lov til at udnytte overetagen.... Det kunne jeg så heldigvis fortælle at det var klaret ved byggestarten, hvor kun underetagen var i brug og overetagen kun var forberedt fra starten.
Så gik de tilbage i papirene og fandt sagen og vupti var der ingen problemer :-) Ud over at jeg nu må få lov at betale en langt højere boligbeskatning!!!! Men det er jo sådan vores skattesystem er skruet sammen!

MVH Njord

MVH Njord
Takker mange gange for svarene.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis