Swimmingpool og "gulvarme"

Nu har "los familiere" og undertegnede  flere gange lejet sådan et poolsommerhus med en særdeles forvokset badekar på 5,5x3x1,4 meter (lxbxd) indeni

Det har så aldrig været i højsæson vi tager sådan et ophold, og det skal siges -poolen har nu haft meget svært ved at holde de lovede 28 grader  -måske har udlejeren en MEGET positiv termometer...eller sååånnnn

Huset er opvarmet med naturgas -og radiatorer i stueplan..   og gulvvarme i poolrum og tilsvarende weelnessafd.... Poolen opvarmes via en rørvarmevekseler når det løber igennem rensningsanlægget..   alt sammen sikkert meget godt.  Og dog...

Jeg har undret mig over at man ikke har lavet "gulvvarme" i bunden af poolen, det burde da give en væsentlig bedre varmefordeling i hele poolen når varmen kommer fra neden af i stedet for via vanddyserne eller ?????

Er jeg helt gal på den ?

Jeg tænker både som komfort -og økonomi... 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg tror ikke at det vil være nok, da varmetabet er stort fra en åben vandoverflade, og fordi at man ikke kan tilføre nok varme gennem betonen..

Men en kombination ville måske være smart...

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Og så er der lige en ting mere - temperaturforskellen mellem de 2 medier (vand i rør og vand i GV rør) vil typisk være så lille at den reelle effektafgivelse er meget lille, selv med den maksimale vandmængde gennem f.eks. 120 m rør.
 
Sagt på en anden måde vil hedefladen altså antallet af m² rør slet ikke kunne overføre den fornødne effekt på grund af varmetabet fra vandoverfladen.... som kamb så rigtigt skriver!
Jamen, mange tak for svarene....
Normalt er swimmingpoolen jo overdækket når den ikke er i brug, så jeg havde tænkt mig at der måske kunne være noget komfortvarme i gulvvarmen.
Kunne det evt ikke hjælpe på hedefladen hvis man brugte varmefordelingsplader i aluminium ?

Shortcut

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis