Tomgangs problemer og elektriske problemer!

Hej allesammen!

  • Jeg har det store problem, med min Yamaha 4 gear vil ikke stå i tomgang! Karburatoren er dog alt for stor (16 mm og dyssen er 150), men da jeg er for nærig, vil jeg ikke købe en ny standart, kan man gøre noget så det ikke kommer til at koste for meget, men virker lige så godt. og min manbran er heller ikke for god, kan de to ting gøre at den ikke kan stå i tomgang?
  • Og så er det mit lys der ikke virker, begge veje! Jeg har købt nye lygte, ledningsnet, og svinghjul, og pærerne er tjekket og de virker, hvad kan dette problem være?

    På forhåd tak!

    /Kasper!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan lige så godt at bruge en smulle kroner.!

membranen den skal være i orden og det en denne der styre
kompresionen i krumtaphuset.
(og den er vigtig) så kan motoren ikke køre ordelig.
der hvor stemplet er på vej ned i cylinderen
får den åpner skøllekannaler.

og dysen den er meget stor (150) det er bedre at købe original kaburator
den er på 12 mm. eller 14 mm.
men det kan du se i manualen hvis du har den.
eller find den i nettet til din knallert.

hvis membranen er minste smule utæt er der problemer med at holde
på tomgangen.
og ikke får fulle udbytte i omdrejninger i toppen.!
Din membran må ikke gabe, skal lukke 100% tæt. Det er da en start.

Husk at Yamaha dyser ikke følger alm system. dyse #150 er altså ikke 1,5 mm men derimod 1,1. Dvs. dyse #150 svarer til #110 som dog også er til den høje side i en 16 mm karbuartor hvis eller du har luftfilter på og filterindsats og motor-, simmerringe, studs osv er tæt. Altså ingen falsk luft.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis