Loft

Jeg havde tænkt mig at lave en kuppel i loftet på mit badeværelse der skal være 3,5m i diameter og ca. 1,75m i højden er der nogle der har et par gode råd til materialer osv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den laver du bare på samme måde som kuplen i Peterskirken.
http://da.wikipedia.org/wiki/Kuppel
Et så arrogant svar fortjener ganske vist ingen kommentar.
Men du burde vel kunne gætte at der skal flere oplysninger til.
F.eks. om det handler om løgkupler, kupoler eller alm. kuppelkatar.
Det lyder som et flot.... men måske også ambitiøst projekt....
Kan du ikke fortælle lidt mere?

1. Kan du arbejde både oppe og nede fra?

2. Og hvorfor skal den være 1,75 mi højden? Er det ikke lovligt meget for en så, relativt lille diameter? Måske er det bare mig, men jeg ville umiddelbart tro det var flot med 50 cm's højde også.

Sune

Hej Sune. Jo det er nok lidt ambitiøst men jeg tror det kunne se rigtigt godt ud. Jeg kan godt arbejde både oppe og nede fra. Badeværelset ligger på første sal så der er ca. 2,5 m til kip over loftet på badeværelset. Højden har jeg ud fra jeg godt kunne tænke mig at det er en halv cirkel og at jeg kan lave udsugning i toppen til min genvex.
Det lyder som et total sej ide!

I toppen skal du da have en lystunnel - alternativt lave det som en art pyramide der ender i rytterlys hvis det ligger lige i midten under rygningen - DET kunne være sejt!

Jeg ved ikke hvordan man bygger en perfekt rund kuppel - andet end måske få en smed på banen med noget jern-skelet-spær-agtigt, men hvordan så med beklædning og lovliggørelse af denne når det nu er vådrum?...

I træ kunne man vel lave en art dome med tilstrækkeligt små felter som så kunne pudses til en rund form indefra - masser af google hits på hvordan man kan lave denne konstruktion f.eks http://www.hans-gerda.dk/math/geom/dome-dan.htm

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis