Brune kartofler

Hej. Kan man lave brune kartofler dagen før. Vi skal være rigtig mange juleaften, hvis man så bare skulle varme dem, det ville jo være dejlig nemt ik.....:-).
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan du ikke, det bliver ikke godt, har prøvet.
Så fordi DU har prøvet så er det totalt umuligt...

Min søs er økonoma og kommer hvert år og laver de mest fantastiske brune tofler... (Også dagen før)

Gør flg:

Sukker på en pande til det begynder at blive lysebrunt, så kommer du en klat margarine på til det hele begynder at karamellisere, så putter du dine kartofler på panden og vælter det rundt til de er dejlig bruge... Hvis det ikke vil hænge helt ved så kan du komme en smule vand på panden, og lade det fordampe..

Tag det hele af panden og lad det køle af, put det op i en skål, et viskestykke over og ind i dit køleskab, når du så dagen efter vil varme dem op igen så kommer du en lille bitte smule vand på panden (IKKE ANDET) og så varmer du dem op...

De bliver dog ikke lige så blanke som hvis de bliver serveret lige efter de er lavet, men de smager ganske fint...

/mkh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg siger mange tak for svaret......
Det var så lidt....

Prøv evt med en lille potion til du har det rette sukker indhold,,, Ellers siger du bare til så kommer jeg gerne med de mål vi benytter her...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 14 dec 2010 15:40
Så fordi DU har prøvet så er det totalt umuligt...


Har jeg ikke udtalt mig om, jeg har kun skrevet om min erfaring, du kan jo heller ikke andet   B........
Annonce
Man kan da også lave anden, flæskestegen eller gåsen dagen før og så varme det. Og så kan man jo lave sovsen også...

Og så er der jo den fordel i denne "fede" juletid at man ikke behøver at lave så meget for der vil blive spist mindre.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja da, man kan endda lave det et halv år før Jul, pakke det på portionsbakker og gemme det i fryseren, Jule aften smider man det så lige i microen og severer det for gæsterne i bakkerne, så slipper man også for opvasken bagefter.
Man kan sagtens lave andesteg, sovs og brunekartofler et par måneder før jul. Det har vi før gjort.
Men vi spiste det så ved samme lejlighed.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
bliver flæskesvært sprøde i mikroen.!!!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis