GDS - Dåse solvarme - hvordan ?

Der er naturligvis andre tråde om dåse solfangere, men de handler alle om specifikke ting som temp, styring eller lign.

Men - jeg har  tænkt mig at ville lave en selv, og kan se der er en masse vejledninger på nettet - de mangler bare et par oplysninger jeg ikke kan finde.

Hvad bruger man til at lime dåserne sammen ?


Alm. lim holder jo ikke til varmen, og gaffa tape er helt sikkert ikke en løsning.

SÅ helt ned på jorden for os nybegyndere - hvad skal man bruge for at lave en dåse solfanger ?

Er glas egnet til overdækning af dåsernerne - f.eks. et gammelt termo vindue ?


Eller er det bedre med kunststof - polycarbonat ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du dog lime dåserne sammen, det er der da ingen der gør !
Det bedste er en sort glasrude, men thermo rude kan da bruges.
Var det svar nok ?

V.h.  Håndværkeren
Self kan du lime dem sammen, det er også det ca alle andre der laver dåsefangere gør, enten med silicone eller lim..

Superattack fra Harald Nyt Skrald som koster 29.- pr stk virker FINT....

Samlede 3 dåser med denne lim og lagde det i min ovn ved 250 grader i 4 timer...

Skete INTET..

SÅ selvom man er håndværker, så er betyder det ikke man ved A L T

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej jeg har meget at lære endnu, heldigvis da
Nu var det godt nok et vandbåret anlæg jeg tænkte på, hvor man klemmer dåserne over en matrice og monterer dem på kobber rør. Havde spørgeren så skrevet at det var til en luft solfanger, ville sagen have været en anden, og jeg ville anbefale en sikaflex til sammenlimning.
Håndværkeren : Enig, jo mere information man får, jo bedere hjælp kan man give

Og du har ganske ret, så længe det omhandler øldåser der sammenpressen over et kobberrør..

Nu skal jeg ikke spille "smart" og modsige alle de indlæg Håndværkeren han har, MEN da jeg var mekker der lærte jeg at kobberfedt er det bedste som "leder".. Det må også gælde især kobberrør og solvarme

Så, smør dine rør med kobberfedt inden du "maser" dine dåser på.. (Det lyder altså frækt )

Men gør det

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis