Vinkelbeslag til mdf...

Hej alle,

Skal bruge nogle beslag til ca. 8-10 mm mdf - de skal være 90 grader, 45 grader og 135 grader - hvor kan man få disse relativ skæve vinkler?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Hej alle, Skal bruge nogle beslag til ca. 8-10 mm... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. Jeg har lavet tilsvarende løsning. Jeg valgte at skære pladerne i den rigtige vinkel, og skrue dem sammen. Derudover er det det hele skruet til en lægte i væggen.

ok, men det er jo ret svært at skære ca. 12 mm mdf-plader i vinkel på tværs.

Bank - hvad er det til højre? kommodeværk? det hviler jo i sig selv...


kh. hilsen Mr. GDS 0
Jeg skar med en stiksav. Det gik ok. Ville nok bruge en rundsav næste gang.
Det er køkkenelementer fra IKEA jeg har brugt som skuffer i mit badeværelse. Selve rammen er lavet af laminatplade. Brugte det oprindelige skabselement til at bore hullerne i siden efter, så jeg kunne sætter skufferne op. Jeg har valgt at fuge hjørnerne med lidt silikonefuge.
Ikke for noget bank, din løsning er jo retvinklet. Jeg vil udnytte hver en mmm, hvorfor der skal skæres og monteres skråt mand.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Annonce
http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/141
her har jeg lavet løsningen på en lidt anden måde. Syntes ikke den er helt så elegant.
Bank - Har set det; der er ret fedt lavet. Kan du ikke forklare yderligere til din løsning i højre side, tak? hvilken vejledning omtaler du? Problemet hos os er, at dørene jo bare ikke kan rolle på skinner, da det jo er to skabe med to skydelåger og de midterste skydelåger kan jo bare ikke gå ind over hinanden. Derfor skal de to døre i højre side nok være med alm. beslag. Men jeg leder altså stadig efter 45 og 135 graders vinkler:-)



kh. hilsen Mr. GDS 0
Vejledning er den der følger med når man får leveret lågerne. Jeg har 4 låger så jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan få det, hvis du laver en skydedørsløsning som min. Ved ikke hvordan det virker hvis du køber skabe med skydedørslåger påmonteret. Det giver problemer tror jeg. Skydedøre er bestilt i Bauhaus. De laver dem stadig. Indretningen er som jeg skriver fra Ikea, og modificeret på det passer til vores behov.
Jeg har brugt et skabsmodul som jeg har skåret til i hjørnet så det kunne være i skråvæggen.Derefter påmonteret hylder imellem skabsmodul og væg. Det er gjort med vinkelbeslag i væg, og med en skrue direkte igennem skabsmodul i den anden side.
Du må da kunne skære dem med en rundsav .. og hvis ik du kan skære dem så de passer sammen som en gering, kan du lade den lodrette rende forbi, og skære den mod skrå væggen og skære den plade der kommer oppe fra ned mod den lodrette og det samme i den anden side,så kan du jo skrue dem sammen fra den lodrette side.
Ved ik om det gav mening...:-)

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Kære dumle, 

Kan du ikke uddybe din forklaring? Sådan så os alm. folk kan forstå det? Ha gerne mit billede i tankerne - og forklar gerne også det med beslagene ved skråvæggen - har endnu ikke fundet en løsning...


kh. hilsen Mr. GDS 0
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis