hul mur isolering hjælp

hej

 jeg har et problem med min hul mur .. den er ikke tæt .. så har ikke så meget gavn af den isolering  som er der i.. jeg har løse flamingo kugler .. har jeg nogen mugligheder for at sprøjte nogen ind i hul muren .. for at lime kuglerne sammen. så vinden ikke kan komme igennem..

Lille_smed

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville mene du skulle kigge på din ydre mur fordi, den skulle jo gerne tage vinden. Så måske der var noget galt der!!
der er en del små revner i muren .. huset er fra 20 så det her en del år på sig.. og huset skal fuges om på et tidspunkt .. det isolering som er der nu.. vil jeg tor er fra 70 eller 80erne .. for der er gamle knuste flamingo kasser som er blevet blæst ind en gang .. og tror der mangler en del rund omkring ..

men jeg har også den anden mulighed da jeg skal have lavet min 1 sal om og fjerne det hele på en gang .. at suge det flaminge om som er der ..(hvis der er mere tilbage).. og fylde noget nyt i.. hvad syntes i

Lille_smed

Jeg ville bare fylde efter, den gamle flamingo ville jeg da ikke fjerne.
Kugler eller kasser.
Hvis det er kugler så fordeler de sig smukt over det hele. Hvis der er kugler nok jo.
Så vidt jeg ved er granuleret flamingo som hulmursidolering ikke så gammel metode endda.
Det er måske muligt for dig at kikke ned i hulmuren - oppe fra loftet.
Og hvis det er tilfældet kan der nok osse hældes noget mere i.
Annonce
Jeg snakkede med en isolatør på jobbet forleden. Han fortalte at de som regel sugede flamingogranulat ud når folk havde det i deres hulmur. Og så fyldte de op med granulat af rockwool. Det isolerer bedre. Så hvis du skal have lavet det om, så er det måske en god måde. Men hvis din mur har en brist et sted, skal det jo selvfølgelig laves først.
Tror den isolatør har misforstået et eller andet, rockwool isolere ikke bedre end flamingogranulat, de har mere eller mindre samme isoleringværdi, og har også visse ulemper i forhold til flamingo granulaten som bla. flyder bedre ud og ikke er så følsom overfor ophobende fugt pga. manglende murpap i bunden, problemer med mørtelklatter og bindere de kan hænge fast i, lyder mere som om han kun vil sælge rockwool frem for at levere en ærlig rådgivning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis