Dørtætningslister istedet for dørtrin/bundstykker?

Hej,
Er der nogen der har erfaring med automatiske dørtætningslister som denne: Dørtætningsliste ?

Kan de bruges med en almindelig stabeldør fra Swedoor (fræser selv en rille i bunden) og hvordan skjuler man listen i enden? Fungerer de tilfredsstillende uden at lave ridser i gulvet (går ud fra at listen er nede det første stykke af bevægelsn indtil "tappen" er fri fra karmen)?

Hilsen
Ole

Ole
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Denne løsning er en der normalt sidder på en db 30/60 dør som er en lyd dør. Jeg ville ikke begynde at fræse den i en stabel dør. Den fungere på den måde at der sidder en lille i hængselssiden som bliver trykket ind når du lukker døren, og derved får gummilisten trykket ned mod gulvet. Det som jeg plejer at gøre når folk ville have døre uden bundstykke, er at skære ca 10mm af karmene for at få døren tættere på gulvet. Det ser ikke specielt godt ud når den svæver 15 mm over gulvet. (De 10mm er efter udsende og tempremant, jo tættere på gulvet desto stører chance for at en sten ville sætte sig under døren og ridse gulvet) Og ville du så have bundstykke i senere måske, er det bare at skærer lidt af døren(alt garanti forsvinder når du skærer i dør og karme) Vælger du denne løsning, så husk lige at tage vatter på gulvet for at se om der skal skæres lige meget af karme.
Hvad er en stabel dør?

Hvis der ikke er tale om noget brandsjov så kan jo blot sømme en liste under dørpladen. Så døren får en frihøjde over gulv på et par mm eller 3.
Stabel dør = en massiv dør fra Swedoor

Den er bedre lydisolerende end de alm. pladedøre.

Og som hpox skriver, så kunne en eftermonteret liste jo være løsningen frem for at fræse den liste ind i døren, listen kan både fåes med børste og gummiskrab.

Tak for svar. Grunden til at jeg tænker at montere sådan en fætter under dørene er at det er fedt med lydtætte døre (specielt toiletdøren) og at man undgår træk. Er der nogen af jer der har prøvet listerne?

Faste lister eller børster under dørene giver hurtigt ridser i gulvet, men jeg ved ikke med denne fra Beslaco - kender i den?

Jeg tænker under alle omstændigheder at skære noget af karmene - kan heller ikke lide svævende døre

Hilsen
Ole

Ole
Nu du nævner døren til toilettet.
For at ventilationen skal virke ordentligt skal der hentes luft fra den øvrige bolig. Hvilket ofte sker via sprækken under døren.
Tænk lige over det! :o)
Annonce
- jo, det har jeg tænkt på - der er både ud- og indsug i badeværelset.

Ole
toilet døren skal helst være med ventileret bundstykke som det nu hedder, ellers skal du bore små huller i døren.
... det gælder vel kun hvis der ikke er anden kilde til luftindtag til badet.

Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis