Radiatorrør i betongulv - varmvæg kan ik være der.

Hejhej.
Endnu et spørgsmål fra min side, bær over med mig.

Vil ha varmvæg op i hele garagen/kontoret der skal inddrages til beboelse.

Men er så uheldig at den eneste radiator i huset hvor rørene er tæt på væggen, hænger i kontoret.

Varmvæggen er 43 mm, minus tapet og maling ( men det fylder jo ik meget )

Jeg har 20 mm fra rør til væg.

Går ud fra det er et langt rør i gulvet der er blevet bukket, så hvordan søren klarer jeg den ?

Vil ikke skære ud i varmvæggen så røret kan være der, så røret må vige

Har vedhæftet billede.


 The day you quit is the day you lose.
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og der er ikke krybekælder under gulvet, så man kan komme ind til røret den vej fra ?
Hvis du skal have røret blændet af, kan du sikkert nøjes med at hugge fri omkring.
Jeg tror ikke det er bukket, der sidder nærmere en vinkel, så kan du skrue røret af, og skrue en blændprop i.

(bedste løsning er, naturligvis at blænde røret i den anden ende, hvor det går ned under gulvet, så du ikke har en død ledning liggende, som kan blive utæt)

mvh jens
Nu er der jo tæpper på gulvet, så jeg ville da bare tage at skære et passende antal gulvbrædder op, så det bliver muligt at komme til røreret så det kan flyttes ud til den nye placering for gipvæggen.

Det er som je_ns også skriver sikkert ikke bukket, men der er monteret en vinkel under gulvet, dette kan jo med passende størrelse rør og vinkler ændres så den kommer og gennem gulvet det længere fremme.
Tror I misforstår.
Jeg skal have radiator op igen, og gulvet er betongulv! ikke gulvbrædder..
Så trvivler på der er en vinkel støbt ned i beton ?

 The day you quit is the day you lose.
Annonce
Det er dig der ikke forklarer dig ordentligt. :o)

Men der er jo ikke noget i vejen for at lade røret blive hvor det er. Den lodrette del kun.
Derfra bygger du UD af væggen og til højre indtil du rammer studsen på radiatoren.
Det er muligt at fuskes lidt med nogle pex-rør eller lign. Men så svært kan det ikke være.
hpox> Overskriften lyder "radiatorrør i betongulv", så har skam forklaret ganske fint ... Ligemeget..!

Det lodrette rør skal flyttes ca 5 cm længere ud fra væggen.

Den eneste mulighed jeg ser, er at hugge gulvet op, se om røret er svejst eller der sidder en vinkel og så føre et nyt rør op, og nyt beton.
Eller ?

 The day you quit is the day you lose.
Sorry, havde ikke set det med betongulvet.

Jamen, så er det jo kun muligheden at hukke gulvet fri omkring røret, eller simpelthen bare lave en udbøjning af røret højere oppe.
Hvis jeg hugger op, saver røret over, skærer gevind og samler nyt, pakker det ind i skumisolering og støber beton.
MÅ jeg det ? Altså støbe det ned når der er samlinger på ?

 The day you quit is the day you lose.
Kan du ikke dreje den 90* bøjning væk fra væggen og så sætte en ny 90* bøjning på som så drejer hen mod radiatoren igen.
Så kommer det rør bare inde i vægen.
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også