Manglende råd mod diselpest??

Jeg sad på nettet og læste på Bådnyt.
og så fandt jeg denne artikel og begyndte at læse den, måske var der også noget til os med benzin ombord.
Artiklen forklarer fint hvad pest er men så slutter den??? og jeg skal åbenbart ud og købe bladet for at få resten, men det skriver de ikke nogen steder.
Jeg får bladet med posten fast hver måned men har ikke lige bemærket artiklen så måske er den meget gammel.
Det korte af det lange er, at jeg føler mig snydt når man smider en halv artikel.
Artiklen her denne teaser.

Til kamp mod pesten
En sygdom breder sig i bådene i de danske havne. Stadigt flere bådejere konstaterer dieselpest om bord. Læs om fænomenet, og lær af en prof, hvordan du forebygger og uskadeliggør sygdommen.

det er jo fint nok.. men
"
og lær af en prof, hvordan du forebygger og uskadeliggør sygdommen."

får man ikke med??

Du kan selv kigge her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Grand

Du kan google lidt om dieselpest:
http://www.nytdrev.dk/dieselpest__hvad_er_det__-t-11.html
http://da.wikipedia.org/wiki/Dieselpest
http://www.nauticat.dk/Teknik/tek_alle/Dieselpest/Dieselpest.htm
- og der står også lidt om hvad man kan gøre.

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Jeg har en kopi af den artikel.
Desværre har jeg ikke nummeret på selve bladet, men jeg skyder på, det er fra før april 2010, men efter januar 2009.
Den starter på side 68
Har du også smidt dit eksemplar ud, kan du formodentlig finde det på biblioteket.
Du kan ikke få dieselpest i en benzintank

De baktuser der kaldes D-pest er de samme som redde det sydlige USA for kæmpe olieforurening.  Ved 30gr formere de sig med 2-3 mill pr. minut.

D-pest kan kun leve i det blandingslag der er mellem olie og søvand.

Og grunden til at der ikke er tanke på land med D-pest til olie-bekæmpelse er at oliefirmaerne er bange for at de kan forurene deres brønde

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Men alle bør have en drænhane i bunden af brændstoftanken så evt. vand kan drænes af.

Ingen vand ingen pest. Vand lukker normalt også brændstoffiltre da de er papirfiltre.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Mange svar.. men jeg efterlyser ikke råd mod dieselpest. Men jeres mening om at man laver en halv artikel??? Det giver ingen mening???

Det er jo fuldstændig det samme som hvis jeg

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det er jo klart at et blad som feks. bådnyt, ligger en halv artikel ud, på nettet. de lever jo trods alt af at sælge blade... det sammen som i den heden gang den københavnske kanal 2 sendte en halv film og der efter dekodede den, så vi skulle købe en decoder.... mere er der jo ikke i dette...?
Nej.. jeg kan ikke købe adgang til resten af artiklen.. Jeg har fast abonnement og har haft det længe..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Gamle Mand

Så længe har du vist ikke haft abonnement.
Artiklen var i Bådnyt November 2009

Men vil du bare skælde ud eller mangler du den.


Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Jeg mangler den ikke.. Men har stadig svært ved at se hvorfor man lægger en halv artikel på nettet.. ??
De kunne i det mindste sælge resten eller noget..

Man udgiver jo heller ikke en halv bog... Med mindre man vil sælge en to'er.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis