Manglende råd mod diselpest??

Jeg sad på nettet og læste på Bådnyt.
og så fandt jeg denne artikel og begyndte at læse den, måske var der også noget til os med benzin ombord.
Artiklen forklarer fint hvad pest er men så slutter den??? og jeg skal åbenbart ud og købe bladet for at få resten, men det skriver de ikke nogen steder.
Jeg får bladet med posten fast hver måned men har ikke lige bemærket artiklen så måske er den meget gammel.
Det korte af det lange er, at jeg føler mig snydt når man smider en halv artikel.
Artiklen her denne teaser.

Til kamp mod pesten
En sygdom breder sig i bådene i de danske havne. Stadigt flere bådejere konstaterer dieselpest om bord. Læs om fænomenet, og lær af en prof, hvordan du forebygger og uskadeliggør sygdommen.

det er jo fint nok.. men
"
og lær af en prof, hvordan du forebygger og uskadeliggør sygdommen."

får man ikke med??

Du kan selv kigge her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg sad på nettet og læste på Bådnyt. og så fandt... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
til FWM . det er altså ikke helt rigtigt, hvad du skriver. HaR en vognmanbd, som min nærmeste nabo,. han har en 12000 liters dieseltank. og den har han lige måtte ofre en formue på. pga. dieselpest.....

sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

Jo det er rigtigt, han har ikke sørget for at dræne vand af hans tank

De bakterier der kaldes dieselpest kan kun leve i skillelaget mellem vand (særligt saltvand) og olie, diesel er olie, og benzin er ikke olie efter den behandling de har været igennem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

nu er det jo ikke lige så nemt, at komme til,at dræne en jordtank..

sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

hej det beste mand kan gøre mod diselpest er når den er væk er at tanke på en tankstation i dunke og ikke på havnen
hvis mand tanker på en havn skal det være et sted hvor mand hved at der er en stor omsetning af disel
det er moske et knokkel arbejde med dunke men der er nogle steder at mand kan låne en træler med tank og pumpe
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Lad være med at købe diesel på tankstationer, de er tilsat biodiesel, som er god til pest.
Mvh Ole
Annonce
hej det er det samme disel på haven som der er på tankstasionen der er ingen forskel
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Jeg ved ikke, hvordan det er andre steder.
Men her [code]http://www.frederikshavnmarina.dk/index.html [/code] kan man få det uden bio.
Se under "brændstof" Der er også lidt gode råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis