Insprøjtningsanlæg's lampe lyser (Fiat Punto)

Hej alle.
Jeg har en Fiat Punto 75 ELX  fra 1994 som efter 5-10min begynder at lyse i "Fejl i indsprøjtnings lampen" - Den lyser som den skal ved tænding og slukker så man kan starte efter kort tid, og under kørsel tænder den og slukker sådan lidt efter dens humør - Hvad kan det skyldes? Har hørt fra andre at fiatterne laver noget tryk i tanken, og den kan suge falsk luft et sted og derved ikke har det tryk den skal bruge?

Skal sige at motoren kører ens uanset om den lyser eller ej, der er ingen forskel på ydelsen af bilen, den lyser bare.

Lampen der er tale om:

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er fejl på motorstyringen, kør til FIAT og få udlæst fejlkoder.

Mvh. K.Davidsen

Ah kan i nu ikke lade være med det meste simple svar af alle "Kør til forhandleren" - Det var jeg jo udemærket klar over og var udemærket klar over hvad lampen betød og det er ikke motorstyringen men indsprøjtningsanlæget - Troede ved at spørge her at folk kunne komme med et par tricks man kunne prøve før man tog til Fiat
Den type svar får man som regel intet ud af, ikke dér hvor jeg kommer fra i hvert fald, og mit svar skulle ikke tages ilde op.

Nu er det jo ikke en gættekonkurrence!
Kan sagtens give dig et bud på hvad problemet kan være, men hvad kan du bruge det til. Der kan jo være mange ting galt med din motor, og du lyder ikke lige som om du har en elektromekanikeruddannelse!

Min pointe var at du skulle få undersøgt din bil for fejlkoder, det er nu engang den måde man fejlfinder på en bil i dag, og ikke ved at gætte sig frem, og nej.. der findes ikke bare lige nogle "tricks"

Til sidst vil jeg lige gøre dig opmærksom på at det er din motorstyring der styrer din indsprøjtning.

Når det så er sagt... kunne det lyde som det er din lambdasonde der skaber sig.

Fortsat god søndag

Mvh. K.Davidsen

Hej
Du har en periodisk fejl på indsprøjtningsanlæget.Det er ofte stikket til lamda sonden også lamda sonden kan være defekt ellers et af de stik der forbinder følere eller dysser . Bare et par enkelte tændings misser ,som du ikke bemærker,giver lys i lampen.
Jeg kender ikke noget til hvordan man på en Punto 75 ELX udlæser fejl, det skal måske gøres ved hjælp at tædingslås og 0-stiller til triptæller eller via et test stik ,her kan det af og gøres vha en lysdiode eller der skal tilsluttes en Fiat tester
Hvis den har OBD stik og hvis motorstyring husker fejlen, kan du udlæse den med en OBD2 tester ,den koster ikke alverden.
OBD testeren kan du købe flere steder på nettet og de kan bruges til motor fejludlæsning på næsten alle biler med OBD stik
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/fejlkode-scanner-sletter-iieobd-iican-p-70.html
http://mrperfect.dk/category.php?id_category=9

Håber det kan hjælpe dig ellers prøv at søge lidt på
www.fiatforum.com
Jeg er næsten overbevist om at det er lambda sonden, havde den pillet af og renset den så godt jeg nu kunne, og der fandt jeg en revne på ydersiden i dens "hus" - Regner med at prøve en ny snarest.

Men mange tak.
Kan se på de testere at det kræver at bilen er nyere end 1997 men min er 1994 desværre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis