Erfaring med billige hvide loftpaneler

Vi skal have nye lofter, dels fordi det trænger, og når vi nu er igang med en større renovering kan vi lige så godt få det gjort med det samme, og dels fordi vi har planer om at efterisolere nede fra med 400 mm loftisolering (i modsætning til de 100 mm vi har nu, som er rodet godt rundt. 

I værelser og gang skal der en form for loftpanel op og i køkken/stue gipslofter. 

I næste uge har jem og fix hvide væg og loftpaneler i avisen og på papiret ser det jo glimrende ud. 


Men er der nogen herinde der har erfaringer med billige paneler? 

Vi har saddelspær, hvor de nuværende gipslofter (aflange firkanter) sidder på forskallingsbrædder, der er slået op på spærrene). Vil det være ok at bruge Loftpaneler i dette tilfælde? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad menes der med loftpanel, der findes rigtig mange. Hvorfor ikke sætte gips op. forskal, dampspærer og 2 lag gips. wupti. Ved godt der noget arbejde med pladerne bagefter. Spartel, væv og maling.
Helt enig, jeg ville da også smide nye gipslofter op, frem for loftplader.

Men vil man slippe for alt det spartling og maling, så er loftpladerne faktisk et godt alternativ, kender ikke pladerne fra Jemogfix men er sikkert en okay kvalitet til pengene.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar.

Ja, vi har også valgt gipsplader i stue køkken, men der er bare et ret stort arbejde med gipspladerne - og eftersom vi har 176 m2 der skal totalrenoveres ville jeg godt undvære det arbejde i værelser og gangen.
Disse loftpaneler er 167x2600 mm og hvide, til den nette sum af 50 kr/m2, hvilket er noget billigere end jeg ellers har set dem. De har vist af og til forskellige på tilbud.

Nu siger I at der skal to lag gips op. Er det nødvendidgt, og er der noget man skal være opmærksomme på ift. vægten af det?
Ja, det er et større arbejde med gipsplader frem for loftpaneler som færdigmalede og det hele.

Der behøves ikke sættes 2 lag gips op, 1 lag med fornuftig understøttelse af kortkanterne kan også laves uden risiko for revnedannelse i endestødende.

2 lag er bare mere sikkert når man snakker risiko for revner over enden på pladerne, men med de nye gipsplader med spartelfals over kortkanterne også, er den risiko så godt som væk.

Vægten har ikke den store betydning, det er få kg ekstra pr. m2 loft.
Jeg kender ikke de plader, fra jem&fix, men hvis du vælger dem, så vær sikker på du får købt alle dem du skal bruge, samt lidt extra til evt fejlskæringer.
Min erfaring men jem&fix er, det kan være umuligt at skaffe extra af en vare, hvis den er udsolgt.
mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for tippet
nu kom du selv ind på prisen, på dine loftpaneler 50 kr pr m2, Jeg ved at du kan købe en GDS gips plade fra dano til ca 13 kr pr m2. Forskellen på en GDS plade og en GNe plade er at GDS pladen ikke er godkendt til brand ved 2 lag, og det er i og for sig ligegyldigt i dit tilfælde.
Nu var det heller ikke for at sammenligne prisen med prisen på gipsplader (som iøvrigt også skal have gipsskruer, spartel, filt, maling), men for at sammenligne med prisen på øvrige loftpaneler.
Og lige en ting mere.
Er de j&f plader overhovedet godkendt til beklædning - i boliger. I Danmark.
De er kun 8 mm tykke. Og har iøvrigt et lidt besynderligt mål på de 167x260mm.
Og hvad er de lavet af?
Det skal fremgå tydeligt af paknigerne og monteringsanvisningen hvorhvidt de har de fornødne godkendelser.
Har lige et spørgsmål til denne ældre tråd.

Jeg er indehaver at et parcelhus fra 1956, der er gamle listelofter altså trælister oprindeligt i stueloftet.

Er disse så lovlige at have i sit hus jeg kan jo af gode grunde ikke kigge på en pakke med div. godkendelse ting, og gælder dette iøvrigt ikke kun i etageejendomme ?

Hvilket loft endte du med at opsætte ??

Jeg har iøvrigt de omtalte loftspaneler i min stue, de er flotte og nemme at sætte op, de blev købt for mange år tilbage, og Jemogfix omhandler den dag idag de samme paneler.

De er lavet af MDF, beklædt med en hvid folie med træstruktur, umiddelbart vil jeg tro de brænder godt og altså ikke ligefrem afhjælper/dæmper en evt. opstået brand i huset.

Mvh Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også