gammel tlf.

er der nogen der ved om jeg kan få denne tlf. til at virke, der er billede på galleri, under klæstrup.

klæstrup

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da, hvis ellers den er funktionel tror jeg ikke der er problemer med at modtage opkald på den.
Telefonen kan bruges på det gamle fastnet, men ikke hvis du har en ISDN forbindelse og hvis du har IP-telefoni, dvs forbindelsen til centralen går via dit internet, så vil det afhænge af den boks, der forbinder internettet med telefonsystemet i dit hus, idet denne skal være udlagt for drejeskivetelefoner. I sidstnævnte tilfælde bør du nok ikke bruge håndsvinget, da det giver en meget høj spænding på forbindelsen og det overlever boksen måske ikke.

Da telefonen hverken har drejeskive eller tastatur må du signalere ved at bruge gaflen og dermed simulere en drejeskive, hvilket heller ikke er svært at lære sig, men du må nok regne med et par forkerte forbindelser, indtil du får lært dig at bruge gaflen rigtigt til signalering.

Der er formentligt kun to ledere i kablet, så forbindelsen af disse skulle ikke være noget problem.

Hej,

Jeg har siddet lidt i samme situaltion som dig. Jeg arvede en sådan telefon her http://www.antik-i.com/mod/billede500.php?id=105262, og tænkte som dig at det kunne være fint at få den til at virke.

Men den research jeg lavede kom jeg frem til at det ikke kunne lade sig gøre fordi min telefon var en M telefon med eget batteri. For at det kunne lade sig gøre skulle man have en D (demi-automatisk) eller en F (fuldautomatisk) telefon. Med D telefonen skal du have din egen ringetonegenerator.

Jeg tvivler på at du kan få den repareret - det er ca 60 år siden at den kom på markedet, så alle teknikere der kan fixe den, er nok døde eller på pension. Jeg ville nok prøve at finde nogle gamle telefon entusiaster, som kan hjælpe dig.

Mvh
/Thomas
efry:

Den med at simulere en drejeskive med gaflen går desværre ikke mere!
Som andre nævner, bruger man nu en ringetonegenerator.
Annonce
Det har man da kunnet gøre i mange år!

Jeg har da brugt en sådan for omkring 20 år siden, nårjeg skulle ringe fra udlandet til en abonnent i Danmark, som krævede DTMF signalering og den udenlandske telefon kun havde en drejeskive

Hvis telefonen er forbundet til centralen som PSTN eller til en boks, der accepterer drejeskivetelefoner, så forstår jeg ikke, hvorfor du skriver, at det går ikke længere, for hvis drejeskiver fungerer, så vil signalering med gaflen da også fungere, idet centralen (boksen) ikke kan mærke om afbrydelserne skyldes gaflen eller drejeskiven.
Efry, du siger det selv: der er ikke ret mange centraler tilbage der forstår drejeskiver.

Bent.
Indtil for ca 6 måneder siden forstod TDC's central i Herlev i hvert fald signalering via drejeskiver og jeg mener, at det gælder alle centraler i Danmark.

Da jeg fik IP-telefoni via TDC var jeg spændt på, om den leverede boks, der sidder mellem ADSL-forbindelsen og vores telefoner, kunne forstå drejeskivesignalering. Det viste sig at det var der ingen problemer med, så de to drejeskivetelefoner, vi har i huset, fungerer uden problemer parallelt med en bærbar og to tastaturapparater. Hvis det gælder alle TDC's kunder så er det da en ganske betrgtelig mængde af fastnettelefoner i DK, der stadig kan signalere ved hjælp af afbrydelser af signalvejen, dvs med drejeskive eller simulering via gaflen.
Hej

Din flotte gamle telefon vil, selv om den var i orden, ikke kunne bruges på det nuværende net, da den for det første mangler  drejeskive/trykknapper og for det andet "belaster" nettet alt for meget, så du vil ikke kunne modtage opkald og ringe op på dine andre telefoner når den er tilsluttet !

For at den skal kunne bruges kræver det en større og dyr ombygning af indvendige komponenter

Hilsen Polobjørn

     


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis