HPFI Slog fra

Jeg var udefor at mit HPFI slog fra, jeg skulle hænge en lampe op og opdage at der ingen strøm var, ved ikke om det var der det skete. Jeg kig i kælderen for at slå det til igen, der var ikke nogen grupper som var slået fra. jeg tændte igen, og det kører fint. Hvad kan årsagen være. der er ikke blevet boret/skruet i nogen ledninger,da jeg straks gik på loftet for at se om jeg havde skruet i en ledning. Det skal måske siges at jeg lige har fået lavet helt ny tavle, og det hele er blevet målt igennem på kryds og tværs for en uge siden.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har muligvis monteret ledningerne forkert i lampe stedet.
Eller der er en løs forbindelse på din lampe som gør at enten nullen eller fasen får forbindelse til stel på lampen.

Har du ikke forstand på el, så hold dig fra det

Hvis du har rørt 0 lederen kan HPFI falde ud uden at du mærker noget, men AFBRYD ALTID SIKRINGSGRUPPEN FØR DU BEGYNDER!!!!!!!
Skrevet af akselj på 12 dec 2010 11:02
Hvis du har rørt 0 lederen kan HPFI falde ud uden at du mærker noget, men AFBRYD ALTID SIKRINGSGRUPPEN FØR DU BEGYNDER!!!!!!!

Rolig

Man afbryder da ikke strømmen til hele huset for at sætte en lampe op.

I dette tilfælde ville jeg blot konstatere at at HPFIen slog fra - slå den til igen - thats it

Sker det så umiddelbart igen er det en anden sag der skal undersøges nærmere

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

nej man har godt af at komme i stødet af og til, på hver sin måde. jeg takker. Det er ikke sket siden.
Hej Jesper,

Hvis du har en ældre installation, med stålrør og stofledninger, så kan det sagtens være nullen der lige har ramt røret, det slår det også fra ved.. Og det er ikke meget der skal til 0,030 A i få millisekunder..

Men hvis ikke det er sket siden, så ville jeg ikke bekymre mig mere om det..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis