Natkikkert...

Hej og glædelig decemberlørdag (og Fandens fødselsdag, i øvrigt)

Jeg tror, de tyske discountkæder kigger hinanden lidt i kortene. Både Lidl og Aldi har en natkikkert på programmet i disse dage.

Det er jo en rigtig kæl ting, og næsten et 'must-have' for en gadget-nørd som mig

Jeg kan bare ikke finde én eneste anvendelse af den, som kunne retfærdiggøre at jeg her i december render ud og bruger enten 800,- eller 1200,- på sådan noget.

Har I andre herinde nogen gode bud på, hvorfor jeg bare må eje sådan en tingest?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej -.- og har selv det samme problem..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvad med en karriere, som natlig kratlusker ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Spild af penge.

kig efter lysforstærkning eller termisk kikkert hvis det skal virke

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 11 dec 2010 18:56
Spild af penge.

kig efter lysforstærkning eller termisk kikkert hvis det skal virke
Jah, joh. Det er jo lidt som at svare en mand der siger han vil købe Fiat, at det er spild af penge og han burde købe en Masserati i stedet.

Jeg går ud fra det er en aktiv IR kikkert, så man kan se varme genstande passivt og tillige har en IR lampe, som man kan bruge til at belyse aktivt med.

Enig med Jakob i, at det ikke er "state of the art", men til prisen er det vel OK. Har selv anvendt en lignende i forbindelse med vildsvinejagt (i udlandet, hvor det ofte foregår om natten). Der er den glimrende til at afsøge et område med og udpege de grise "man har råd til". Da grisene er varme behøves den aktive IR sjældent.

Aktivt brug af IR lampen æder meget strøm, så det kan kun anbefales at bruge den sparsomt.

Skrevet af albino på 11 dec 2010 07:50

Har I andre herinde nogen gode bud på, hvorfor jeg bare må eje sådan en tingest?

Hvis ikke du allerede selv er kommet på noget kan du jo altid betragte den som en del af sikkerhedsudstyret til båden.

En IR kikkert gør det jo noget lettere at se og følge en person, der måtte være stået ud over gelænderet i mørke.
Annonce
så er det hvor langt den rækker.!!!
Skrevet af hans2.hansen på 22 okt 2011 22:24
så er det hvor langt den rækker.!!!

For pokker Hansen, er det en sport for dig, at hive gamle tråde op her i forummer?!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg tror TotalHansen bruger den nye funktion med relaterede emner. Ses nederst på siden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ja der er gået sport i dem med at lufte dem.
som andre sikkert ikke har set dem.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis