Forloren hare

Hej

Jeg skal lave forloren hare idag, men har kun en opskrift på en 1,5kg`s. Den skal have 1 time i ovnen.

Men min er på 3 kg -  skal den så have 2 timer i ovnen når den er dobbel så stor?

Jeg synes også kogte gulerodder og ærter / blomkålsblanding er blevet lidt kedelige. Hvad kan man ellers bruge? Måske waldorfsalat, eller andet?

Mvh Adam
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville prøve med et kvarter mere stegetid. Stik en kniv i den, når du mener den er klar, og se om kødsaften er klar. Er den rød, skal den have lidt mere.
Husk at lægge bacon over!!

Prøv med stegte rodfrugter. Skær pastinak, persillerod, rødbede, gulerod og evt. kålrabi i halvstore stykke, ikke over 15 mm på nogen led. Brun dem kraftigt på en pande. Bemærk duften!!!
De kan steges i en bradepande, men så bliver de ikke helt bløde, eller de kan steges i pande med låg. Tilsæt f.eks. lidt æblecidereddike eller anden lækker eddike, ikke bare en gemen lager eddike!!
Der hører også nogle gode kartofler til, til at mase ud og optage safterne.

Med venlig hilsen
ktm

Bare knald et stege termometer i "haren" og når den er 70-75 grader i kernen er den nok.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Pluk din rå blomkål i små buketter og kom den i en kold creme-fraise der bare er blandet med lidt peber...
Mums til forloren hare....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Mange tak for de gode ideer.
I stedet for at lave den dobbel så tyk, er den blevet dobbel så lang - så skulle den hellere ikke have mere i ovnen. 1 time var helt perfekt.
Det er aligevel blevet til blomkålsblanding:-) Det andet må prøves næste gang.
Jeg har prøvet at tilsætte lidt skimmelost og ribsgele til saucen. Det bliver lidt for sødt når man skal have tyttebær til. Jeg kan bedst lidt saucen lidt stærkere.

Mvh Adam
Her i huset er ovngrønt blevet et stort hit..
Kartofler - gulerod - pastinak - løg - hvidløg - champ o.s.v.
Forsøg at få stykkerne nogenlunde ens.
Alle stykkerne vendes med en hulske i en marinade af..

lidt olie
lidt eddike
lidt vand
salt
peber og hvad du lyster af krydderurter..(timian er mums)

I et ildfast fad og i ovner en time ved 200g.
Kan bruges til det meste kød.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis