Mure i frostvejr

Hej.
Nu er det jo blevet dejlig vintervejr med sne og sjap. Er man så nødt til at vente med at mure indtil foråret eller kan man blande noget i mørtel så det ikke når at fryse før det er hærdet op?

Har læst et sted her på LDS at man kan mure ned til -13 grader hvis mursten er tørre. Passer det - Erfaringer!!!

Håber der sidder en klog murer derude med et godt svar! 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan hælde sprit eller andet specielt i mørtlen.
Jeg har muret i frost med tilsætning af sprit, men har så yderligere afdækket med vintermåtter for en sikkerheds skyld.
Jeg ved ikke om der i dag findes andre midler at tilsætte, så spørg i tømmerhandlen.
Men det der dælme surt at mure i sne og frost, meget surt og koldt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det bedste er altså at vente. Man må ikke bruge sprit i mørtel længere
@Demant.
Det har jeg osse hørt. men hvorfor ikke?
Jeg har som skrevet oven for muret med sprit i mørtelen for kun 15 år siden, og det er måske derfor, jeg har en grusom forkølelse nu???

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Tværtimod.
Jo mere sprit - jo mindre forkølelse.
Sådan er det.
Det vil jeg lægge mig på sinde!!
Har slået mig på en helbredende whisky!

Med venlig hilsen
ktm

 

Et sjak polakker har lige muret en dobbelt garage op længere nede af vejen hvor jeg bor, så nogen kaster sig ud ud idet!
hej
Tjah det er nok muligt, men ved du så om firmaet har afleveret en kvalitets og sikkerheds dukomentation på det udførte arbejde ???
For det er betingelsen for danske firmaer.
mvh snedkeren 

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Sidste år murede de plejehjem overfor os, i frostvejr, og det står da endnu, dog med hvide udtrækninger (kalk muligvis)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis