Valg af vinduer

Hej alle I gør det selv folk

Vi står i den situation at vi skal til at skifte vinduer i hele hytten og vi er nu kommet til at tænke på at vi måske ikke skal vælge den type i har valgt.

Vi har et hus med fladt tag, men forventer at inden for de næste 10 år skal der højrejsning på huset, og derfor er vi kommet lidt i tvivl.

Lige nu har vi valgt 2 fags vinduer da vi har forholdsvise brede vinduer de er alle omk. 145X125, og det passer jo meget godt til et hus med faldt tag, men når der så skal skiftes tag så bliver huset jo højere og ville det så måske se bedre ud med vinduer med en vandret sprosse i stedet???

Min kone og jeg kan ikke blive enige og hun vil se det først, men det er jo lidt svært som jeg har sagt til hende... høhø

Jeg har forsøgt at finde nogle billeder med eksempler, men vi er stadig i tvivl.

Er der nogen der har erfaring med dette og kan komme med nogle gode råd??

Rune
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon der ikke foreligger en misforståelse.
Hvis der er kvinder indvolveret i beslutningsprocessen - får man(d) aldrig ret.
Mange vinduesfabrikanter er en eller anden "vinduesdesigner" F.eks. Rationel. Kan du ikke bruge den.
Ja - tag et billede af huset og leg med forskellige vinduestyper i designeren.
Selvom I vil lave høj rejsning på huset ændrer I vel ikke på vindueshullernes størrelse.
Hvis I vælger en vandret sprosse vil i få nogle glasfelter, der er bredere end de er høje - det vil se lidt "trykket" ud. Personligt ville jeg i dit tilfælde foretrække sidehængte vinduer uden en vandret sprosse.

Vi var igennem lignende overvejelser i forbindelse med vinduesudskiftning. Huset fra 1953 var født med sidehængte uden sprosse, men vi syntes en vandret sprosse gav mere ro i husets udtryk. På førstesalen er vindueshullerne 120x120 og i stueetagen 120x135. I vores tilfælde synes jeg vinduerne på førstesalen er pænest, mens glasfelterne er lidt højere i stueetagen end på førstesalen.

Go fornøjelse
Fladt tag eller ej, så kan man jo godt ændre på huset udsende ved at udskifte vinduer og døre til anden type.

Jeg ville personligt have valgt vinduer i den størrelse med en vandret sprosse og oplukkelig ramme i bunden, da de giver huset et nyere udseende, men det er jo en smagssag.

Men som hpox skriver, så er der jo i dag mange programmer online der viser samme hus med forskellige typer af vinduer i, måske i kan få en ide udfra de billeder om hvad der ville passe på jeres hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis