Valg af momentnøgle!

Hej med jer.

Jeg har besluttet mig for at julegaven tl mig selv gerne må være en momentnøgle...
Men hvad er et godt bud på rimelig kvalitet til prisen?

Gode råd og henvisninger modtages gerne.

Jule hilsen Njord

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok specificere lidt om, hvad den skal bruges til.
Der er stor forskel på om det skal være til finere mekanik, eller blot til at spænde fælge, hovedlejer og topstykker på en lastbil!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er da et OK input at efterspørge....

Det skal ikke være et finmekanisk præcisions instrument... jeg købte en til firmaet for ikke så længe siden til knap 2800,-... og det er ikke i den pris klasse..

Mere en der kan bruges til at spæne topstykket ensartet på den gamle FF'er, måske hjulboltene osv.
Så alt i alt den knap så krævende ende af skalaen :-)

Njord

MVH Njord
Hej. Momentnøglen som je_ns anbefaler her jeg også men den er lige gået itu.
 Jeg fik den for 3 år siden og har kun brugt den til at skifte mellem sommer- og vinterdæk.
Jeg tror at firmaet "Refako" har det rette værktøj til os.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Jeg har en bekendt, der har sådan enWilliams  fra HN, som jeg linkede til, det er flittig brugt, uden problemer.
Alt kan jo gå i stykker

Det er vel ikke en af de helt billige fra HN du har?

Ellers skal man op i noget Bacho, men så nærmer prisen sig 2000,-kr

http://www.rtf.dk/basket.php?action=...erms=tekst

Skal det være topkvalitet, så er der Stanville, til 3000,- kr ca....

mvh jens
Annonce
Og så husk at en momentnøgle skal justeres af og til, hvis man laver arbejde, hvor der kan komme garantisager på tale.
Det kostede mig næsten 800 kr. sidst jeg fik en justeret. Kort efter røg jeg ind i en sag med et revnet topstykke, men leverandøren gav sig uden videre vrøvl, da jeg kunne fremlægge dokumentation for den nylige justering.
Men jeg er da godt nok noget chokeret over, hvor dyre momentnøgler er blevet.

Med venlig hilsen
ktm

 

For + 10 år siden købte jeg sådanne en moment nøgle, sikkert alt for dyrt på et kræmmer marked. den bliver brugt forår og efter år til moment spænding af hjulene. Hvis man blot løsner den så fjederen i den ikke er spændt skal den nok holde rigtigt mange år.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis